Rodney Rietveld geeft "Legends of Tomorrow - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Rodney Rietveld op 5 juni 2016.
3
0

Legends of Tomorrow - Seizoen 1

Over het eerste seizoen van DC’s Legends of Tomorrow hoef ik niet zo heel lang na te denken want de meningen over de serie zijn gigantisch verdeeld en er valt dan ook genoeg over te schrijven.

Tijdreiziger Rip Hunter (Arthur Darvill) komt vanuit de toekomst. Daar heeft een onsterfelijke gek genaamd Vandal Savage de wereld overgenomen en Rip Hunters vrouw en kind vermoord. Rip reist naar het heden om daar een team van helden en schurken uit bekend van Arrow en The Flash te verzamelen. Met dat team zal Rip door de tijd reizen, met als doel Vandal Savage (Casper Crump) voor altijd te stoppen.

Het is moeilijk om de serie te kijken als je niet bekend bent met de series Arrow en The Flash. De seriemakers weten dat ze een spin-off hebben gemaakt en gaan er ook van uit dat je de series kent. Vanuit de andere series wordt er dan ook een team samengesteld dat ervoor moet zorgen dat de tijdlijn wordt veranderd en Vandal Savage voor eens en voor altijd wordt uitgeschakeld. Het team bestaat uit Prof. Martin Stein en Jefferson Jackson (samen Firestorm), Leonard Snart (Cpt. Cold) en Mick Rory (Heatwave), Carter Hall (Hawkman), Kendra Saunders (Hawkgirl), allen afkomstig uit The Flash. Verder Ray Palmer (the Atom) en Sara Lance (White Canary), beiden uit Arrow.

DC's Legends of Tomorrow
© The CW

De vraag is: Werkt het ook?

Ik moet zeggen dat het eerste gedeelte van DC’s LoT echt slecht is. En dan bedoel ik echt heel slecht. De pilot aflevering is een rommeltje en je hebt eigenlijk geen idee waar je naar zit te kijken. De introductie van de superhelden laat te wensen over en het acteerwerk is dramatisch, mede omdat er geen connectie wordt gemaakt met de “legends”. Ik was dan ook zelf in de comments zeer negatief over het begin van de serie, en met mij vele anderen.

Toch ben ik blijven kijken. Ik ben zelf een fan van het tijdreizengenre en als ik niets te doen had toch maar even 45 minuten DC’s LoT. Gelukkig herpakt de serie zich wel. Naarmate de verhaallijn duidelijk wordt en de superhelden wat meer zijn gevormd zijn lijken ook de acteurs hun draai te hebben gevonden. Wat voor mij werkt is dat er gebruik gemaakt wordt van cross-overs naar Arrow en The Flash. Wel vrees ik dat een heel hoop kijkers al zijn afgehaakt op het moment dat het echt leuk wordt, dus ga je aan de serie beginnen, geef het dan ook echt een kans.

de meningen zijn over de serie gigantisch verdeeld en er valt dan ook genoeg over te schrijven.

Eindoordeel: DC’s Legends of Tomorrow valt eigenlijk in het niet bij The Flash en de eerste seizoenen van Arrow. De serie heeft lang nodig om zijn draai te vinden en ondanks dat de “legends” veel doen veranderd er in de verhaallijn zelf vrijwel niets. Ze drukken niet echt hun stempel op hetgeen er veranderd en dat is jammer. Ik merk ook dat de afleveringen die naar andere tijden gaan ook meteen de leukste zijn, jammer genoeg gebeurt dat niet al te vaak en dat is een gemiste kans.

Desondanks was het een leuk eerste seizoen. Naar het einde wordt de serie echt veel beter en ik hoop toch stiekem op een vervolg. De serie schijnt echter heel duur te zijn en met de reacties van de eerste afleveringen vraag ik mij af of CW de gok nog een seizoen aan durft te gaan.
Volg DC's Legends of Tomorrow
Knocked Down, Knocked Up
Knocked Down, Knocked Up