9
Rodney Rietveld geeft "Marvel's Cloak & Dagger - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door Rodney Rietveld op 28 augustus 2018.
3
0

Marvel's Cloak & Dagger - Seizoen 1

"Alweer een nieuwe Marvel-serie." Dat was ook wat er door mijn hoofd ging toen ik hoorde dat Freeform een nieuwe Marvel-serie genaamd Cloak & Dagger op de buis ging brengen. Is er namelijk in het overvolle superheldenuniversum (Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist, The Defenders, Luke Cage, The Punisher, The Gifted, The inhumans et cetera) nog wel plek voor nóg een extra superheldenserie?

Het antwoord schijnt 'ja' te zijn. Freeform’s Cloak & Dagger heeft de beste debuutcijfers in jaren ontvangen op het kanaal en het is momenteel dan ook dé topserie van de zender. De serie is zelfs al verlengd met een tweede seizoen.

Waar gaat het dan over? Het verhaal gaat grotendeels om de tieners Tandy Bowen (Olivia Holt) en Tyrone Johnson (Aubrey Joseph). Zoals het eigenlijk altijd gaat met tieners in series worstelen de twee nogal met hun identiteit. Zo is Tandy hevig op zoek naar afsluiting in haar leven, vanwege de dood van haar vader, en zoekt Tyrone naar een andere vorm van afsluiting, vanwege de dood van zijn broer.

Al snel blijkt dat de twee een diepe connectie hebben. Er gebeuren rare dingen en dit komt voornamelijk voor wanneer Tandy en Tyrone dicht bij elkaar zijn. Zo vindt Tandy ineens een gloeiende dolk in haar handen en teleporteert Tyrone zomaar van de ene naar de andere plek. De twee worden als het ware door een onbekende kracht naar elkaar toegetrokken. Dat werkt heel goed in de serie.

Ik zou zelf nog wel vijftig andere dingen op willen noemen, maar ik wil niet teveel weggeven voor de mensen die de serie nog moeten zien. Laat ik voorop stellen dat ik dit tot nu toe de beste Marvel-serie vind die ze gemaakt hebben. Het acteerwerk staat als een huis en de manier waarop de makers de serie geschreven hebben, is gewoon top. Het verhaal laat je echt kennis maken met de hoofdpersonen en neemt je elke aflevering mee naar een extra stukje van de puzzel.

Laat ik voorop stellen dat ik dit tot nu toe de beste Marvel-serie vind die ze gemaakt hebben.

Conclusie:

Marvel’s Cloak & Dagger is een verademing op het gebied van Marvel-series. Het mysterieuze van de serie zorgt ervoor dat je continu wil blijven kijken. Daarnaast gaan ze voorzichtig met de “krachten” om, waardoor je niet het idee krijgt dat het zomaar een kunstje is.

Ik hoop dat de schrijvers de serie op dit hoge niveau kunnen houden. Ik kijk dan ook al uit naar het volgende seizoen, waarbij we vast een hele andere kant zullen zien van deze “superhelden” die dat nu eigenlijk nog niet helemaal zijn.
[image-107144]
Volg Marvel's Cloak & Dagger
Level Up