7.5
anonymous geeft "Clique - Seizoen 1 " een 7.5.
Geschreven door anonymous op 17 Mei 2018.
0
1

Clique - Seizoen 1

Ik weet niet of het voor meerdere van jullie geldt, maar op kantoor heb ik een aantal collega’s waarmee ik ‘kijklijsten’ uitwissel. Als ze een goede serie hebben gekeken, dan word ik in geuren en kleuren bijgepraat. Uiteraard zonder het verraden van de spoilers. Zo’n gesprek eindigt vaak met: 'kijken hoor, hij is echt goooeeed.’

Clique
© BBC Three

Een van mijn mede-serie-fanaten wees mij op Clique en dus vleide ik mij de avond erop op de bank voor een avondje bingewatchen. Clique is een serie die oorspronkelijk werd uitgezonden door BBC 3 en valt in de categorie drama. Het eerste seizoen bestaat uit zes afleveringen. De afleveringen vertellen het verhaal van Holly en Georgia die vanaf hun elfde vriendinnen zijn. Ze zitten sinds kort samen op de Universiteit van Edinburgh. Op die universiteit is rondom één van de professoren een kliekje met (vooral) jonge vrouwen ontstaan die samen een exclusieve stage lopen bij de bank van de broer van de professor. Behalve hun stage wonen ze ook samen. Zowel Holly als Georgia doen hun best om de stage te bemachtigen.

De serie is niet alleen spannend, maar hij verrast en is zoals mijn collega het in woord samenvatte: ‘goooeeed.’

Al voordat de dames aangenomen worden, blijkt het leven van stagiair bij een prominente bank minder rooskleurig dan in eerste instantie gedacht. Ook de relatie tussen de beide meisjes wordt door de onderlinge competitie zwaar op de proef gesteld. Langzaam maar zeker leren we niet alleen de bank waar de meiden stage lopen beter kennen, maar hetzelfde geldt voor Holly en Georgia en hun onderlinge relatie. Seks, moord en mensenhandel vormen belangrijke bestanddelen van Clique.

Maart 2018 werd een zogenoemde casting call uitgeschreven in Edinburgh. Jonge mannen tussen de achttien en drieëntwintig konden zich aanmelden. BBC 3 is druk bezig met de voorbereiding van een nieuw seizoen. Als je aan het einde van seizoen één eenmaal bent hersteld van de schok, dan wil je als kijker maar één ding en dat is weten hoe het verder gaat. Kom daarom maar op met seizoen twee!
Volg Clique
Episode 6
Episode 6