8.5
anonymous geeft "Broad City - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 5 augustus 2014.
0
0

Broad City - Seizoen 1

Abbi Jacobson en Ilana Glazer... Ik houd van jullie! Wat een topwijven zijn dit zeg. Van een webserie naar een kritisch geprezen serie op Comedy Central. Seizoen twee is al aangekondigd, wat veel blijde gezichten veroorzaakte. Broad City is hilarisch, moeiteloos een van de leukste en beste nieuwe series van het jaar. Jacobson en Glazer schreven elke aflevering en hebben de serie helemaal naar hun hand kunnen zetten. Ik heb echt kapot gelegen om meerdere afleveringen. Om de fysieke komedie van Glazer en het meer stuntelige van Jacobson. De dames vullen elkaar perfect aan.

De serie gaat over Abbi Abrams (Abbi Jacobson, Broad City) en Ilana Wexler (Broad City), twee twintigers die er een potje van maken. De twee hebben banen die hen niet prikkelen en waar vooral laatstgenoemde de kantjes van af loopt. Abbi en Ilana zijn onvolwassen, onverantwoordelijk en hebben niet echt een helder doel voor ogen. Eerstgenoemde wil meer maar zet zich niet echt in, laatstgenoemde is een vrolijke flierefluiter. Het zijn typische twintigers die wel wat van hun leven willen maken, maar niet altijd een idee hebben hoe. Daarnaast hebben zij een aantal aparte mensen in hun levens, zoals Ilana's scharrel Lincoln (Hannibal Buress, Louie) en Jaime (Arturo Castro, The Pack), een homoseksuele drugsdealer.

Broad City is geen serie die het genre innoveert. Wat de personages meemaken is veel vaker vertoond en de types die zij spelen kent menig komedie. Maar, de serie is fucking hilarisch! Jacobson en Glazer committeren zich helemaal aan het materiaal; ze storten zich er helemaal in. Je voelt als kijker dat zij plezier hebben in wat zij doen, wat heel goed overkomt. Abbi en Ilana zijn gewoon tof, ongegeneerd en niet bang om eens gek te doen. Het zijn dames waar je echt mee zou kunnen lachen, waarmee je je zwaar mee kunt amuseren. De liefde voor hip-hop is ook evident. Kijk alleen maar naar de intro van de serie of de hilarische openingsscène van de aflevering Apartment Hunters op Drake's Started from the Bottom. Maar er zijn veel meer geweldige scènes en aparte dialogen waar je stuk om kunt gaan. Broad City is apart, vreemd en de personages zijn apart en vreemd. Het is geweldig!

Jacobson en Glazer tonen aan dat zij het zelf kunnen. Dat valt te prijzen in een wereld gedomineerd door mannen. Het is een goed op elkaar ingespeeld duo, de twee zijn overduidelijk komieken. Amy Poehler (Parks and Recreation) is uitvoerend producent en zij heeft de dames geholpen om op Comedy Central te geraken. Ik snap waarom, want deze dames verdienen de aandacht die zij nu krijgen. Hannibal Buress is eveneens geweldig dit seizoen. Hij steelt meermaals de show als de droge Lincoln. Het is de leukste tandarts die ik ooit heb gezien, in ieder geval. Dit is een pareltje dat een groter publiek verdiend. De dames hebben de lat hoog gelegd met dit seizoen. Ik kijk dan ook extreem uit naar het tweede seizoen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de hilariteit zal voortduren. Een van de beste nieuwe series, zeker op komisch vlak, van 2014 is gearriveerd. Abbi en Ilana for president!
Volg Broad City
Broad City
Broad City