7
Mandy Gelling-Potharst geeft "Arrow - Seizoen 1 (Eerste deel) " een 7.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 6 februari 2013.
0
0

Arrow - Seizoen 1 (Eerste deel)

Arrow vertelt het verhaal van Oliver Queen (Stephen Amell o.a. Private Practice), die als enige overlevende van een schipbreuk, vijf jaar lang op een “onbewoond” eiland heeft gezeten. Hij word gered door een vissersboot en teruggebracht naar de bewoonde wereld. Eenmaal terug in de beschaving blijkt dat Oliver nogal een onverantwoorde rijke rokkenjager was. Hij heeft zelfs zijn ex-vriendin Laurel Lance (Katie Cassidy o.a. Gossip Girl en Supernatural), met haar zuster (die ook op de boot was) bedrogen.

Maar er is iets op het eiland gebeurd waardoor de playboy veranderd is in een moderne Robin Hood, compleet met pijl en boog en groene capuchon. Hij wil wraak nemen op iedereen in Starling City die zich bezig houdt met corruptie en misdaad. Hierbij word hij geholpen door een lijst met namen die hij van zijn vader heeft gekregen in de reddingsboot. Maar ook sommige mensen om hem heen schijnen een andere agenda te hebben nu Oliver blijkt te leven. Het is alleen de vraag wie te vertrouwen is en wie niet.

De eerste aflevering van Arrow begint spetterend en vol met actie. De special FX en de CGI is prima in orde. En ook de muziek past bij het geheel. Je maakt kennis met de diverse karakters en sommige zijn wat “platter” dan de ander, maar hopelijk leren we die karakters beter kennen de komende afleveringen. Je voelt eigenlijk wel direct sympathie voor de schipbreukeling Oliver. Ook wordt hier en daar gebruik gemaakt van humor. Dit zorgt voor enige luchtigheid in het verder heftige verhaal. Het begin is in ieder geval veelbelovend en ik zal deze serie zeker met veel plezier blijven volgen.

Arrow is gebaseerd op karakters uit de Green Arrow Comics (stripboeken) van DC. De regie wordt gedaan door David Nutter die we o.a. kennen van Supernatural en Game of Thrones. De serie heeft goede kritieken gehad in Amerika en is inmiddels genomineerd geweest voor de ‘People’s Choice Award’ in de categorie ‘Favorite New TV Drama’.
Volg Arrow
Fadeout
Fadeout