Van Helsing is een Amerikaans-Canadese serie van de zender Syfy. De serie ging in première op 9 september 2016.
Vanessa Helsing is een verre verwant van de bekende vampierenjager Abraham Van Helsing. Zij herrijst en komt de conclusie dat vampiers de hele wereld hebben overgenomen. Zij is de laatste hoop voor de mensheid om terug te nemen wat hen toe behoort.
Om heel eerlijk te zijn begint deze serie wat langzamer dan verwacht, maar in seizoen 2 en 3 is het echt een stuk spannender en leuker om naar te kijken. Als je het vergelijkt met the walking dead dan vind ik dat de walking dead echt supervet begint, maar in het midden van de series word het wat te eentonig om naar te kijken. Terwijl van Helsing het juist omdraait. Van Helsing geeft meer tijd om dieper op te personages in te gaan op het begin. Uiteindelijk heeft van Helsing ook een beter verhaal, met nieuwe acteurs naarmate het verhaal verloopt, maar je krijgt niet het gevoel als bij the walking dead dat ze gastrolletjes spelen. En daarom vind ik van Helsing uiteindelijk ook beter dan the walking dead. Daarnaast nog een Shout-out naar Jonathan Scarfe voor zijn rol als Axel Miller!
Net de 'uitgelekte' pilot gezien, persoonlijk loop ik nog niet echt warm.
Geef het echter wel een kans, maar een 'wow' gevoel heb ik niet.
Alles speelde zich af in één gebouw. De spanning zit er nog niet echt in.
Maar afwachten of de tweede aflevering meer biedt en dan maar eens beslissen of we hem verder gaan zien.
Eerste paar eps vond ik een beetje boring en moest ik erg inkomen, maar nu ik al halverwege het 2e seizoen zit moet ik mijn mening toch herzien :) Zit er nu helemaal in en vele malen boeiender dan bijvoorbeeld de laatste 4 seizoenen van the Wallking Dead... :)
Je kan deze twee series absoluut niet naast elkaar leggen. Van Helsing zit toch echt wel veel sterker in elkaar, zowel qua verhaal als personages. Wat betreft de opmerking hierboven, ze blijven zeker niet in één gebouw en het is een spannend avonduur waar je wel met een SF knipoog naar moet kijken. Als je een sterke realistische serie verwacht heb je idd verkeerde verwachtingen.
heeft alleen 0 connectie met Van Helsing. Oh wacht, zij heet Vanessa, wow wat goed bedacht :p Nee, Syfy kan beter een x stoppen met al die low budget, net niet series. Sommige zijn aardig om even tussendoor te kijken als je je echt verveeld, maar meer ook niet en deze serie hadden ze gewoon een andere titel moeten geven, want qua verhaal heeft het echt niks met Van Helsing te maken.
Vampieren serie ben er gek op ,kwam deze serie dan óók tegen op Netflix ,en ben begonnen met kijken moest effe in hét verhaal komen maar vind het wel interessant .nu bezig met afl 2 hoe het begon . ,het blijft me tot nu toe boeien.