Twisted - Seizoen 1 (Eerste deel)
7
Bo Verhoef geeft Twisted - Seizoen 1 (Eerste deel) een 7.

Twisted - Seizoen 1 (Eerste deel)

Nadat ik de recensie over de eerste aflevering van Twisted heb geschreven, heeft het nog aardig lang geduurd voordat ik de serie weer heb opgepakt. Dit had echter niets te maken met het feit dat het me niet aansprak. Een jongen die een huis uit komt lopen met een springtouw in zijn hand, blijkbaar zijn tante heeft vermoord en na vijf jaar jeugddetentie weer terug komt in zijn woonplaats waar meteen weer een moord wordt gepleegd, is niet een verhaallijn die je snel zal tegenkomen of vergeten.

Dit elfjarige jongetje is nu de zestienjarige Danny Desai, die ontzettend goed gespeeld wordt door Avan Jogia (Victorious). Toen hij zijn tante wurgde was hij beste vrienden met twee meisjes, Jo en Lacey. Na vijf jaar ziet hij ook hen weer terug op de middelbare school. Eerst moeten zij niets van hem weten, omdat ze nog steeds boos op hem zijn. Daarnaast is Jo (Maddie Hasson, bekend van the Finder) tegenwoordig een buitenbeentje en heeft ze na het incident nooit meer met Lacey (Kylie Bunbury, the Sitter) gesproken. Dit werd versterkt door het feit dat Lacey hoort bij de populaire groep van de school.

Ik vind de actrice die Jo speelt sterker dan de actrice die Lacey speelt. Ik kan dat niet precies uitleggen, maar misschien heeft het wel te maken met het feit dat je als kijker je beter kan inleven met het buitenbeentjes verhaal van Jo dan het populaire gedrag van Lacey. Ze proberen in ieder geval allebei Danny zo goed mogelijk te negeren. Dit lukt ze, tot het moment dat Jo dronken wordt op een feest en Danny haar red van een dronken klasgenoot. Hij brengt haar thuis en niet veel later komt Lacey bij hem aan de deur en blijft ze de nacht bij hem, terwijl ze over de afgelopen vijf jaar bijpraten.

Diezelfde nacht gebeurt er iets, waar het hele eerste seizoen tot nu toe op gebaseerd wordt, namelijk de dood van klasgenoot Regina. Ze wordt gevonden in haar huis en blijkt doodgeslagen te zijn. Er zijn nergens sporen te vinden van een mogelijke dader, behalve één ding: de ketting die Regina sinds enkele maanden non stop om had is verdwenen. En het is natuurlijk geen verrassing welke persoon als de hoofdverdachte wordt gezien.

De rest van de eerste helft van het seizoen draait om het onderzoek naar de dood van Regina. De vader van Jo is de sheriff van de stad en hij doet er alles aan om Danny achter slot en grendel te krijgen. Dit lukt hem echter keer op keer niet. Daarnaast doet de moeder van Danny (Denise Richards) er alles aan om het leven van Danny zo normaal mogelijk te krijgen, inclusief een vreemde relatie met het schoolhoofd. Naast deze verhalen rondom de moord op Regina, zijn er gelukkig ook nog "normale" gebeurtenissen. Zo krijgen we liefdesverklaringen en liefdesperikelen te zien bij de relatie van Lacey en Archie, de vriendschapsrelatie (of toch niet?) tussen Jo en Rico, en is er een ontzettend verrassende wending in de vriendschapsrelaties tussen Lacey, Jo en Danny zelf. En wanneer blijkt dat bepaalde mensen en vooral gezinsleden toch heel anders zijn en doen dan je zou verwachten, dan word je helemaal nieuwsgierig naar de aankomende afleveringen!

Er zijn nu in totaal elf afleveringen geweest en de cliffhanger heeft voor veel nieuwsgierigheid gezorgd bij mij. De vragen die je als kijker bent gaan stellen, zijn nog helemaal niet beantwoord. Hierdoor blijft de spanning er goed in en ben ik echt benieuwd naar wat er nog komen gaat. Ben ik het eens met de keuze dat ABC Family voor deze serie heeft gekozen in plaats van The Lying Game? Nee, totaal niet. Dat is een keuze die ik persoonlijk nooit zal begrijpen, maar Twisted is gelukkig wel een serie waar je je prima mee kan vermaken!

Over de auter, Bo Verhoef

Bo Verhoef
Bo woont en werkt in Enschede en is simpelweg verslaafd aan televisieseries. Misdaad, drama, thrillers of zoetsappige niemendalletjes. Geen genre is haar te gek. Haar meest favoriete series zijn Grey's Anatomy, The Handmaid's Tale, Manhunt: Unabomber, The Crown, Luther, Bodyguard en series die zijn gebaseerd op boeken of waargebeurde verhalen.
Bekijk profiel van Bo Verhoef