The Vampire Diaries - Seizoen 2
8
Anonymous geeft The Vampire Diaries - Seizoen 2 een 8.

The Vampire Diaries - Seizoen 2

The Vampire Diaries. Als je aan mensen vraagt waarom ze deze serie zijn gaan kijken, krijg je vaak het antwoord "vanwege de mooie mensen". Hoewel dit absoluut een bonuspunt van de serie is, bewijst het tweede seizoen dat The Vampire Diaries veel meer is dan alleen maar wat mooie gezichtjes bij elkaar. Seizoen één eindigde met de schok dat Katherine terug is in Mystic Falls, en seizoen twee zet deze trend voort met een oneindig aantal spannende plotwendingen. Het tweede seizoen van The Vampire Diaries is bovenal vermakelijk en gepijnigde staarsessies zijn ook zeker nog aanwezig, maar de bovennatuurlijke elementen, spanning en goede verhaallijnen zorgen ervoor dat de serie veel meer te bieden heeft dan de gemiddelde tienerserie.

In seizoen twee zijn er flink wat bovennatuurlijke mysteries die ontrafelt moeten worden. We komen er beetje bij beetje achter waarom Katherine terug is gekomen naar Mystic Falls en wat het precies betekent dat Elena haar dubbelganger is. Ook zijn er nu, naast vampiers en heksen, weerwolven aanwezig en blijkt er een eeuwenoude vloek op vampiers en weerwolven te liggen. De spanning wordt helemaal opgevoerd als de originele vampiers zich ook met het verhaal gaan bemoeien, en vanaf dat moment kom je als kijker niet meer van het puntje van je stoel af.

Naast deze bovennatuurlijke mysteries zijn er natuurlijk ook nog de persoonlijke perikelen van de personages. Natuurlijk zijn er de standaard liefdesdrama’s; de liefdes triangel tussen Elena, Stefan en Damon blijft zich ontwikkelen tijdens het tweede seizoen en ook de andere personages hebben genoeg liefdesleed. Hoewel dit heel vermakelijk is om naar te kijken, draait de serie gelukkig ook om familiebanden en alles ervoor over hebben om je familie en vrienden veilig te houden. Hierdoor is de serie een stuk minder oppervlakkig dan standaard tienerseries waarin de belangrijkste vraag is of die knappe jongen je wel leuk vindt.

Wat wel gezegd moet worden, is dat je de serie soms met een korreltje zout moet nemen. Hoewel de plotwendingen spannend zijn, volgen sommige elkaar wel heel snel op en het gemak en de snelheid waarmee verbonden gesloten en weer verbroken worden is verbazingwekkend. Ook sta je er als kijker van te kijken hoe makkelijk het is om met moord weg te komen in Mystic Falls. Maar goed, Stefan en Damon hebben dan ook al meer dan 100 jaar ervaring in het wegwerken van lijken, dus in dat opzicht is het vrij logisch. Wat dan weer niet logisch is, is dat de spijbelpolitie nog niet op de stoep staat bij Elena, Bonnie en Caroline met alle lessen die ze gemist hebben. Het is dan ook helemaal niet vreemd dat Stefan telkens verbaasd reageert als Elena meldt dat ze toch echt weer eens naar school moet. Het geeft niet Stefan, wij waren ook allang weer vergeten dat ze eigenlijk een zeventienjarige scholiere is.

Seizoen twee van The Vampire Diaries is bovenal spannend en vermakelijk. Mocht je niet onder de indruk zijn geweest van het eerste seizoen, zou ik je toch aanraden seizoen twee een kans te geven. De focus ligt nu echt op het bovennatuurlijke, en hierdoor is het seizoen spannend en intrigerend. Daarnaast belooft de seizoensfinale dat seizoen drie nog spannender en intrigerender zal worden. The Vampire Diaries is dus zeker een aanrader; zowel voor mensen die een serie willen met ‘knappe mensen’ als voor liefhebbers van bovennatuurlijke en spannende drama’s.

Over de auter, Anonymous