8
anonymous geeft "The Night Shift - Seizoen 3" een 8.
Geschreven door anonymous op 19 januari 2017.
1
0

The Night Shift - Seizoen 3

Het heeft ellenlang geduurd voordat de makers van The Night Shift ons eindelijk konden verblijden met nieuw kijkmateriaal. Na al dat wachten wilde ik bijna de handdoek in de ring gooien en de serie niet meer oppakken, maar ik ben blij dat ik de serie toch verder keek.

Aangezien het een aanzienlijke tijd duurde voordat er nieuwe afleveringen op de beeldbuis verschenen, duurde het even voordat ik me weer voor de geest kon halen wat er in het voorafgaande seizoen was gebeurd. Zo komen TC (Eoin Macken, The Forrest) en Topher (Ken Leung, Lost) terug uit Afghanistan om vervolgens te ontdekken dat een zwangere Jordan (Jill Flint, Royal Pains) in coma ligt en er ondertussen ook nog eens een sniper in het ziekenhuis is.

Het derde seizoen pakt de draad op waar het gebleven is. Hoewel, er is wel wat veranderd. Zo zijn Dr. Krista (Jeananne Goossen, Alcatraz) en Michael (Freddy Rodríquez, Six Feet Under) niet terug te zien in het derde seizoen. Desalniettemin zit de dramaserie nog steeds fatsoenlijk in elkaar. De eerste twee afleveringen beginnen meteen krachtig met veel spannende belevenissen. Ook is in de eerste aflevering te zien dat er een nieuw lid wordt toegevoegd aan The Night Shift, Shannon Rivera (Tanaya Beatty, Arctic Air). Hoewel de jonge leerling soms wat onverschillig lijkt, zorgen haar scherpe tong en grappige opmerkingen er wel voor dat de serie net wat luchtiger wordt. Iets wat een goede dramaserie in mijn ogen wel nodig heeft. Ook de veeleisende moeder van Topher, Sumei Zia (Elizabeth Sung, Memoirs of a Geisha), zorgt voor de nodige opschudding en humor in de serie.

Daarnaast zit ook dit seizoen weer boordevol met spannende patiënten, bloedstollende operaties en liefdesdrama’s om u tegen te zeggen. Hoewel ik altijd team Jordan en TC ben geweest en dolgraag wilde weten hoe hun verhaal verder zou gaan in het nieuwe seizoen, was dit deze keer niet mijn favoriete verhaallijn. Dit keer trok de verhaallijn van Drew (Brendan Fehr, Guardians of the Galaxy) me heel erg. De zorg die hij op zich neemt voor de jonge patiënt Brianna (Kyla Kenedy, The Walking Dead) is zo oprecht, dat je niets anders kunt doen dan met hen meeleven en bidden dat Brianna's situatie beter wordt. Ook verdient de partner van Drew (Luke Marfarlane, Brothers & Sisters) kudos, omdat hij Rick door dik en dun steunt.

Zoals we van The Night Shift gewend zijn, eindigt dit seizoen ook met een knaller van een seizoensfinale. Gelukkig kondigden de makers van de serie al aan dat er wel degelijk nieuwe afleveringen komen van de ziekenhuisserie, maar wanneer is nog onbekend. Hopelijk duurt het niet weer zo dramatisch lang voordat het nieuwe seizoen van start gaat.
Volg The Night Shift
Resurgence
Resurgence