9
Jessica Dillema geeft "The Lying Game - Seizoen 2" een 9.
Geschreven door Jessica Dillema op 14 Maart 2013.
0
0

The Lying Game - Seizoen 2

In het eerste seizoen van The Lying Game gingen Emma en Sutton op zoek naar hun biologische moeder. Sindsdien zijn vele geheimen ontdekt en nog een aantal vragen zijn onbeantwoord gebleven. En bovenop al die familie drama, hebben de meiden ook nog liefdesproblemen en groeien de meiden uit tot elkaars rivalen. Is het nou Ethan en Sutton, Ethan en Emma, Thayer en Sutton, of Thayer en Emma? Veel drama, maar ook veel ontzettend spannende momenten.

Aan het eind van het eerste seizoen kwam iedereen erachter dat Ted en Rebecca een affaire hadden. Kwamen we erachter dat Sutton samenwerkt met hun biologische moeder, Rebecca. Werd dit feit voor Emma geheim gehouden en nog steeds wordt Alec verdacht van de moord op Derek en wordt hij zelfs op zijn trouwdag gearresteerd.

Het tweede seizoen van The Lying Game is dubbel zo spannend en enerverend. Ze hebben de spanning nog verder weten op te bouwen en niets is wat het lijkt. Aan het einde van het eerste seizoen had ik veel vragen en tijdens het tweede seizoen komen er steeds meer vragen bij. Wie is de biologische vader van Emma en Sutton? Wanneer komt uit dat er een tweeling in het spel is? Wie heeft Derek vermoord? Komt Emma erachter wie haar biologische moeder is? En ga zo maar door. Aan vragen geen tekort. Gelukkig krijgen we in dit tweede seizoen ook een aantal antwoorden, maar hier wil ik niet teveel over vertellen.

In het tweede seizoen komen we erachter dat Rebecca en Sutton samenwerken om Ted en Rebecca weer samen te krijgen. Hierbij brokkelt de relatie tussen Kristin en Ted steeds verder af. Dit zorgt voor een paar interessante ontwikkelingen in de serie, want dit heeft niet alleen effect op hun, maar ook op Laurel en Emma. De rivaliteit tussen Emma en Sutton blijft tot vlak voor het einde van het seizoen. De moord op Derek blijft een belangrijk onderdeel in het verhaal, al vergeet je soms dat het om een moord draait en zie je vooral verschillende plotwendingen die de show stelen. Ook zie je een aantal personages van kant wisselen naarmate ze meer en meer achter de waarheid komen. En daarnaast zien we nog een tragische gebeurtenis in het leven van Dan Whitehorse, de broer van Ethan, welke er bij mij wederom voor zorgde dat mijn mond open viel van verbazing en ik enorm met het personage mee ging leven. De seriemakers weten je erg goed bij de personages te betrekken en zuigen je helemaal in het verhaal. Je wilt gewoon antwoorden op de vragen die ze bij je oproepen.

De laatste aflevering is de spannendste van allemaal. De plotwendingen die daar aan bod komen hebben ervoor gezorgd dat ik nog steeds in de war ben. Niet alleen gaat een hoofdpersonage dood, je komt er ook achter dat iemand die dicht bij de meiden staat, niet is wie diegene is. The Lying Game is een serie waarbij ik niet kan wachten tot de volgende aflevering uit is. Hoewel er veel plotwendingen zijn, is dit niet teveel. Het zorgt juist dat je je interesse niet verliest. Ook krijgen we eindelijk antwoord op een aantal vragen, zoals wie de biologische vader is van Sutton en Emma en zien we hoe de meiden genoodzaakt zijn om meerdere mensen deelgenoot te maken van hun geheim. Ik hoop dat ik jullie nu nieuwsgierig maak naar dit tweede seizoen. Ik zou jullie dolgraag de antwoorden geven op een aantal van deze vragen waar je na seizoen één zo graag een antwoord op wil. Het ligt zelfs op het puntje van mijn vingertoppen om hier bepaalde spannende wendingen neer te schrijven, maar als ik dat doe dan verklap ik al teveel. Het is veel leuker en spannender om alles zelf te ontdekken en met open mond naar je beeldscherm te kijken.

Op 12 maart 2013 was in Amerika de schokkende finale van het tweede seizoen. Er is op het moment van het schrijven van deze recensie nog niet bekend of er een derde seizoen gaat komen, maar gezien de populariteit van de serie moeten ze wel. Daarnaast zijn ze mij nog een aantal antwoorden verschuldigd over wat we in de laatste aflevering hebben gezien!
Volg The Lying Game
To Lie For
To Lie For