Fija van der Kooij geeft "The Big Bang Theory - Seizoen 8" een 7.5.
Geschreven door Fija van der Kooij op 4 augustus 2015.
0
0

The Big Bang Theory - Seizoen 8

Kijk uit, deze recensie bevat spoilers!
Dat The Big Bang Theory tot en met het tiende seizoen vernieuwd is, is natuurlijk allang bekend onder de fans van deze komedie serie. De serie willen de schrijvers boeiend houden voor ons dus zullen ze toch telkens met wat nieuws moeten komen. Dat dit niet altijd makkelijk weten we ondertussen wel. Ze hebben een goedwerkende formule met The Big Bang Theory en ik hoop heel erg dat ze het volhouden.

Ik heb alle seizoenen van TBBT tot nu toe gezien. Het is een serie waarin humor de belangrijkste component is. Soms komt er even drama tussendoor maar dan duurt het nooit te lang voordat de humor weer overneemt. Een serie die lekker wegkijkt. Het kan dan wel gaan over vier mannen die allemaal een baan hebben waar ik U tegen zeg aan de Universiteit, ze hebben allemaal hun eigenaardigheden. En dat is precies waarom deze serie zo geweldig is. Wie geniet er nou niet van Sheldon's awkward en gênante momenten?

Seizoen acht begint precies 45 dagen na seizoen zeven eindigde. We zagen hoe Sheldon aan het eind in seizoen zeven op de trein stapte. Een dramatisch moment. In de eerste aflevering van seizoen acht belt Sheldon naar Leonard met de vraag of hij hem kon ophalen. Sheldon stond op een treinstation in Arizona maar zijn broek was gestolen. Leonard komt en Amy komt mee. Zij is teleurgesteld dat Sheldon Leonard om hulp vroeg in plaats van haar. We zien hoe Sheldon een verandering was ondergaan tijdens zijn treinreizen. Hij lijkt zich er meer of minder bij neer gelegd te hebben dat Penny en Leonard dichter naar elkaar zijn gegroeid en samen in het huwelijksbootje zullen stappen. In de eerste aflevering krijgt Penny een nieuwe baan aangeboden. Ze laat haar acteer carriere op een laag pitje staan en probeert het nu als verkoopmedewerker van farmaceutica waar ook Bernadette werkt. Met Sheldon's terugkeer was de groep weer samen en al snel leek bijna alles weer bij het oude te zijn.

Als je mij vraagt of er nou hele grote veranderingen zijn geweest dan zeg ik van nee. De grootste verandering was die in de relatie van Sheldon en Amy. Dat ze samen kleine stapjes hebben gezet in het verleden is een understatement. Ik heb stiekem zoiets van: hehe, eindelijk komt er wat tempo in. Natuurlijk is het zo dat Sheldon is zoals hij is en dat hij sociaal niet sterk is, wat vaak voor hilarische situaties zorgt. Dat hij een relatie zo langzaam neemt is dan ook niet een verassing.

In het kort gezegd, de groep is niet veel veranderd. Behalve Leonards en Penny's verloving, en het feit dat Penny en Sheldon steeds beter worden in het vrienden zijn, zijn ze nog precies dezelfde. Howard had een paar lastige momenten. Een van die momenten is uiteraard toen zijn moeder overleed. Ja, de vrouw met die vreselijke, afgrijselijke stem. Persoonlijk vind ik dat het weinig aandacht heeft gekregen. Dat is misschien logisch aangezien de actrice die Howard's moeder speelde (ondanks dat we haar nog nooit hebben gezien) overleed in november 2014. Hierdoor moesten ze dit in de serie schrijven en was het minder goed geschreven als ik graag had willen zien. Howard en Bernadette verhuizen naar het huis van zijn moeder nadat zij is overleden. Alleen wonen zij daar dan samen met Stuart die hiervoor al in woonde. Stuart's comic book winkel was afgebrand waardoor hij bij Howards moeder in huis terecht kwam. Howard en Bernadette hebben medelijden met Stuart en besluiten om hem te laten wonen in hun huis.

Raj stond wat meer op de achtergrond dit seizoen. Hij had twee belangrijke verhaallijnen. Zijn relatie met Emily en de scheiding van zijn ouders. Echt veel aandacht kregen ze niet. Ik had het idee dat er veel dingen naar voren zijn gekomen voor maar een korte tijd. Zo had Sheldon een korte tijd een periode dat hij lesgaf en heeft Penny haar acteercarriere gedag gezegd. Het waren interessante en humoristische lijnen die ze van mij best iets groter en dieper hadden kunnen maken. Het goeie nieuws is dat aan het einde van seizoen 8 er toch nog wat actie in komt. Amy is eindelijk zat van hoe Sheldon zich gedraagt. En zien we hoe Sheldon een verlovingsring vast heeft (!!). Penny en Leonard besluiten om naar Las Vegas te gaan om te gaan trouwen, wat uiteindelijk voor deuken in hun relatie zorgen. En zelfs Raj komt in moeilijkheid met Emily. Spannende dingen waar ze hopelijk in seizoen 9 mee verder zullen gaan.

De serie heeft dan weinig verandering gezien, het blijft een toffe serie. De grapjes zijn nog steeds (redelijk) origineel en de karakters blijven gewoon leuk om te zien. Genoten heb ik zeker. Ik hoop alleen dat dit het begin is voor een groter geheel. Ik heb hogere verwachtingen voor seizoen 9. Dat word afwachten dus!
Volg The Big Bang Theory
Unraveling the Mystery: A Big Bang Farewell
12x24