Fija van der Kooij geeft "Scream Queens - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door Fija van der Kooij op 29 september 2015.
0
0

Scream Queens - Eerste aflevering

Te overdreven en te Amerikaans.

Te overdreven en te Amerikaans. Het kan aan mij liggen of aan Scream Queens maar ik vond er niets aan. Ik wist van te voren dat hier grote namen aan vast zaten; de makers van Glee en American Horror Story: Ryan Murphy, Brad Falchuk en Ian Brennan. En de acteurs zijn o.a. Emma Roberts, Jamie Lee Curtis, Lea Michele, Abigail Breslin, Nick Jonas en Ariana Grande.
Het kan zijn dat daardoor mijn verwachtingen veel hoger waren.
De serie draait om een society die Kappa Kappa Tau heet. Deze club bestaat al jaren op de universiteit en staat bekend om haar exclusiviteit en het feit dat alle meisjes als beeldschoon worden gezien. In 2015 komt er verandering in en mag elk meisje zich aansluiten bij de club. Dit zorgt voor veel tegenzin bij de president van de club, Chanel (Emma Roberts, Wild Child) en haar slaafjes (Chanel #2, #3 en #5). De decaan van de school is Cathy Munsch (Jamie Lee Curtis, Freaky Friday) en zij zegt eerlijk dat ze Chanel haat. Ze is het niet eens met haar manier van overheersing van de club.

Om eerlijk te zijn ben ik fan van supergirlie films en series. Wild Child, waar Emma Roberts ook de hoofdrol in had, was toen ik wat jonger was één van mijn favo films. Heerlijk genoten heb ik van het kattige geruzie tussen tienermeisjes. Ik zat er naar uit te kijken om Scream Queens te kijken. Helaas viel het voor mij erg tegen en ik zal je vertellen waarom.
Er is geen humor. Er valt niets te lachen. Ik heb geen enkel moment gelachen tijdens het kijken. Ook was er voor mij geen enkel spannend moment. Er waren kleine momenten van spanning, maar ik kreeg geen kippenvel. Ze noemen het dan een horror-komedie serie maar ik vind dat het die beide termen niet waard is. Ik zou het eerder bij drama plaatsen.
De verhaallijn loopt alle kanten op. Zo zie je een dove Taylor Swift, een kaarsen-vlogger en nog meer termen waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Ik kwam er maar niet in. Een paar keer tijdens het kijken heb ik gegaapt of zelfs weggekeken maar ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb. De serie hangt vol met stereotypes en het wordt vaker omarmd dan afgewezen. Iets waar ik me een beetje aan ergerde.

Scream Queens
© FOX

Ik vond de styling dan misschien het enig positieve aan deze serie. De pakjes die Chanel en haar slaafjes aanhebben zijn schattig om naar te kijken en elk personage had een goed gestylde outfit die ik goed bij ieders karakter vond passen.
Het heeft een beetje wat weg van Pretty Little Liars. In PLL kijken we uit naar wie 'A' is, in Scream Queens kijken we naar wie de 'Red Devil' is. Binnen de club is er iemand bezig met moorden. Wie het is? Dat is wat de kijker zich moet afvragen. Toch maakt mij dit simpelweg niet veel uit. Voor mij was het niet datgene wat het voor mij draagbaar maakte. Dat waren namelijk de mannelijke acteurs. Wie wil er nou niet naar Chad (Glen Powell, The Expendables 3), Pete (Diego Boneta, Underemployed) en Boone (Nick Jonas, Jonas Brothers) kijken? Daar word ik in ieder geval van binnen een beetje warm van.

Het acteerwerk zou ik simpelweg als nep willen noemen. Emma Roberts acteerde te 'groot'. Ze deed te veel haar best om het geloofwaardig over te brengen. Jammer, want ik heb haar in betere rollen gezien. Ze lijkt ook zo dom als een koe, net zoals veel anderen in de serie. Dat is waarschijnlijk expres gedaan, maar het lijkt echt alsof iedereen een verstand van niets heeft. Ik vraag me af hoe de meesten überhaupt door de universiteit geaccepteerd zijn. Het lijkt erop alsof je van geen van deze personages mag houden. Het kan zijn dat iedereen uiteindelijk vermoord word. Ik weet het niet. Ik weet in ieder geval dat ik deze serie niet verder zal volgen omdat ik denk dat de afleveringen veel op elkaar gaan lijken en te saai voor deze mensheid worden. Dit is mijn persoonlijke mening. Ik ben heel benieuwd of iemand het met me eens is, of dat je deze eerste aflevering te gek vond. Laat het me weten hieronder.
Volg Scream Queens
Drain the Swamp
Drain the Swamp