7.5
Liesbeth de Raaf geeft "The Real O'Neals - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 24 juni 2017.
0
0

The Real O'Neals - Seizoen 1

Tijdens een avondje zappen ontdekte ik een nieuwe comedyserie op Fox. The Real O'Neals vond ik meteen leuk en het verhaal is ook niet moeilijk te volgen. Dankzij de eeuwige herhalingen van Fox kon ik ook rustig alle afleveringen terugkijken. The Reals O'Neals is een gezellige, komische serie, en dat terwijl er toch een serieus onderwerp wordt behandeld, namelijk de problemen van een tienerjongen die uit de kast komt. The Real O'Neals is een echte aanrader wanneer je zin hebt in een luchtige serie met een goed onderwerp.

Een gelukkig, katholiek gezinnetje wordt opgeschrikt wanneer een van de zoons, Kenny (Noah Galvin, Rupauls Drag Race) ervoor uitkomt dat hij homofiel is. De ouders doen er alles aan om zijn nieuwe geaardheid te accepteren, maar dit gaat niet zonder wikken of wegen. Terwijl dit allemaal gaande is, besluiten Kenny ouders ook nog eens om te gaan scheiden. Zijn vader; Patrick O'Neal (Jay R. Ferguson, Mad Men) blijft echter wel in en bij het huis wonen en dat zorgt uiteraard voor nog meer hilariteit. Het wel en wee van het liefdesleven van iedereen in de familie is hilarisch en leuk om naar te kijken. Kenny's moeder; Eileen O'Neal, Martha Plimpton, Raising Hope) die de grootste moeite met Kenny's geaardheid blijkt te hebben, ervaart zelf een beginnende, verwarrende verliefdheid met de conrector van de school van haar kinderen; Clive Murray (Matt Oberg, Ugly Americans).

The Real O'Neals
© ABC

Wanneer Kenny eenmaal uit de kast is gekomen, zijn de zorgen nog niet voorbij. Dan begint het juist, namelijk alle onzekerheden die een eerste date, eerste verliefdheid enzovoort met zich kunnen meebrengen. Zijn oudere broer; Jimmy O'Neal (Matt Shively, True Jackson) en jongere zus; Shannon O'Neal (Bebe Wood, The New Normal) staan hem geregeld bij. Het jongere zusje is erg slim en met name nogal gewiekst, de oudere broer kan soms ietwat dommig overkomen, maar heeft een hart van goud. Het draait echter niet alleen om Kenny, maar ook om de andere leden van de familie. Hier wordt in de serie zelfs naar verwezen met een grapje.

In het tweede seizoen verwacht ik meer actie van Kenny om kenbaar te maken dat iedereen zijn mag wie hij of zij wil zijn. Op school loopt Kenny tegen allerlei struikelblokken en misvattingen aan, dus hij zal zich actief inzetten voor iedereen die uit de kast wil komen. Dat zal niet makkelijk zijn, want er zijn niet veel gelijkgestemden op zijn school, laat staan dat ze er vooruit durven te komen. Ik verwacht uiteraard nog meer grappen en hilariteit. Helaas weet ik al dat de serie geen derde seizoen zal krijgen, wat ik best jammer vind. Ik had er graag naar willen blijven kijken, maar anderzijds wordt het gelukkig niet uitgemolken tot er niks meer van over is.
Volg The Real O'Neals
The Real Secrets
The Real Secrets