8.5
Sharon Vermeesch geeft "The Night Agent - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door Sharon Vermeesch op 4 april 2023.
12
0

The Night Agent - Seizoen 1

In de kelder van het Witte Huis is een kamer met een telefoon, die vrijwel nooit overgaat. In The Night Agent, rinkelt deze opeens wel, waardoor agent Peter Sutherland in een lastig parket terecht komt.

Peter Sutherland (Gabriel Basso, The Big C) is een FBI-agent. Dat klinkt in theorie heel spannend, maar de praktijk is vaak best wel saai. Peters werk in het Witte Huis bestaat uit het doornemen van dossiers. Zijn hoofdtaak is het bemannen van een telefoon die alleen in noodgevallen gebruikt wordt. Die gevallen zijn zeldzaam, maar als deze telefoon dan opeens wél afgaat, komt Peter in contact met een jonge vrouw. Deze vrouw, Rose (Luciane Buchanan, The New Legends of Monkey), heeft onmiddellijk hulp nodig en Peter zet alles op alles om haar in veiligheid te brengen.

Helaas voor de twee blijft het hier niet bij. Rose en Peter komen in een gecompliceerde situatie terecht waarbij het niet duidelijk is wie te vertrouwen is. Ze worden door meerdere partijen achtervolgd, waardoor ze constant op hun hoede moeten zijn. Door meerdere aanslagen op hun leven merken ze dat ze behalve elkaar niemand kunnen vertrouwen.

Door meerdere aanslagen op hun leven merken ze dat ze behalve elkaar niemand kunnen vertrouwen.

The Night Agent is een spannende politieke thriller vol actie en plotwendingen. Ook voor de kijker is het niet duidelijk wie wel en wie niet te vertrouwen is. Neem als voorbeeld Peters baas, Chief of Staff van het Witte Huis, Diane Farr (Hong Chau, Homecoming). Heeft zij het beste voor met Peter of heeft zij een dubbele agenda? En welke rol speelt vicepresident Ashley Redfield (Christopher Shyer, V (2009))? Is de baas van de FBI, Hawkins (Robert Patrick, 1923) te vertrouwen of heeft hij verkeerde intenties? Elke keer als je denkt het te weten, volgt er een situatie die je aan het twijfelen brengt.

The Night Agent

De serie blijft tot en met de laatste aflevering spannend en intrigerend. Er is veel actie en de acteurs spelen hun rol erg goed. Niet gek ook, er komen veel acteurs voorbij die al een behoorlijke staat van dienst hebben. The Night Agent doet mij denken aan meer volwassen versie van The Recruit, een andere Netflix Original serie. Ook heeft deze serie wel wat weg van 24 of Bodyguard.

Het eerste seizoen van The Night Agent bestaat uit 10 afleveringen en is te zien op Netflix. Inmiddels is ook bekend dat deze serie een tweede seizoen krijgt. Hier ben ik dan ook ontzettend blij mee!
Volg The Night Agent
Fathers