Rookie Blue - Seizoen 6
7
Anonymous geeft Rookie Blue - Seizoen 6 een 7.

Rookie Blue - Seizoen 6

Gezien seizoen 6 van Rookie Blue het laatste seizoen is van de politieserie, had ik hoge verwachtingen. Hoewel niet al mijn voorspellingen zijn uitgekomen, was het een fijn laatste seizoen.

De eerste aflevering van Rookie Blue begint met het einde van de vakantie van Andy McNally (Missy Peregrym, Heroes) en Sam Swarek (Ben Bass, The Love Crimes of Gillian Guess) waarin ze allebei oprecht gelukkig zijn. Een verademing voor de kijker gezien hun relatie over de afgelopen seizoenen vele ups en downs kende en waarin ze allebei niet altijd op dezelfde manier in hun relatie stonden. Maar hun tortelduifjesstatus was uiteraard maar van korte duur wanneer de ex van Sam Marlo Cruz (Rachael Ancheril, The Art of More) nieuws heeft dat de wereld van Sam en Andy behoorlijk op de kop zet.

Ondertussen start de eerste aflevering met een grote zaak en Traci (Enuka Okuma, How to Get Away with Murder) en het gehele politiekorps zetten alles op alles om de dader te pakken. Ook is er een nieuwe agent in het korps opgedoken, Juliet Ward (Erin Karpluk, Being Erica), die een verbogen agenda heeft en tevens het nieuwe liefje wordt van agent Nick Collins (Peter Mooney, Saving Hope).

Wat ik altijd zo fijn vond aan Rookie Blue, en ook aan seizoen 6, is dat het goed te volgen is. Terwijl sommige series de ene na de andere ingewikkelde theorie hebben die verspreid is over verschillende afleveringen, houdt Rookie Blue het in mijn ogen relatief simpel. Hoewel het laatste seizoen ook een zaak heeft die over verschillende afleveringen verspreid was en een behoorlijke twist kreeg, kon ik het verhaal goed volgen zonder continu vragen te stellen als: ‘maar hoe zit dit dan?’

Rookie Blue is geen serie die je op het puntje van je stoel laat zitten, maar gewoon spannend. Het acteerwerk is niet uitmuntend, maar goed. Al met al een serie die niet de beste politieserie ooit is, maar een serie die leuk is om naar te kijken.

Het laatste seizoen van de serie zit boordevol spannende zaken, emotionele gebeurtenissen en grote schietpartijen en bestaat uiteraard ook uit nieuwe ontwikkelingen in de liefde. Ondanks dat de politieserie een mooi einde heeft, blijven er vragen onbeantwoord. Gezien revivals op dit moment de grond uitschieten als paddenstoelen, hoop ik stiekem dat er ook nog nieuwe afleveringen komen van Rookie Blue.

Over de auter, Anonymous