Man Seeking Woman - Eerste aflevering
6.5
Anonymous geeft Man Seeking Woman - Eerste aflevering een 6.5.

Man Seeking Woman - Eerste aflevering

Je ziet het, of je ziet het niet. Je vindt het leuk, of je vindt er niets aan. Welkom in de wereld van de alleenstaande man, die op zoek gaat naar ware liefde. Welkom bij Man Seeking Woman, en daarmee welkom in de wereld waarin alles absurd is. Man Seeking Woman, de nieuwe komedie van de zender FXX, is gebaseerd op de korte verhalen van voormalig "Saturday Night Live" schrijver Simon Rich.

Maak kennis met Josh Greenberg (Jay Baruchel, Just Legal), een man die net gedumpt is door zijn vriendin. Na zes jaar gaan ze uit elkaar en alleen die scene zit al vol met clichés, waarvan “We kunnen toch vrienden zijn” er een van is. Daarna begint het absurde; Josh krijgt een bui boven zijn hoofd en de vogels vallen dood neer, terwijl om hem heen iedereen heerlijk geniet van een stralende zonnige dag.

Na de regenbui worden de scenes alleen maar absurder, zijn ex blijkt een nieuwe vriend te hebben; Josh ziet hem als Adolf Hitler, want elke nieuwe partner van je ex is nu eenmaal de slechtste man op aarde. Hij heeft een date met een Zweedse 'dame', en als hij een date krijgt met een meisje, krijgt hij natuurlijk telefoon van Obama zelf. Inderdaad absurd dus.

Critici zijn over het algemeen lovend over deze serie en geven een gemiddelde van 6,7. Nu komt de vraag: ben ik het daar mee eens? Ik heb niet kunnen lachen om Man Seeking Woman, maar ik hou wel van het absurde. Voor mij komt de serie over als een vleesgeworden animatie-serie zoals The Simpsons. Er gebeuren alleen dingen die je zou verwachten in een animatie, en dat maakt Man Seeking Woman wel weer leuk.

Wil ik deze serie vaker zien? Ja, dat wel, maar dan meerdere afleveringen achter elkaar. Het is een serie om een druilerige zondag mee te vullen, of om je goed te voelen na een verkeerde gelopen date. Voor nu wens ik Josh erg veel succes in het vinden van zijn ware liefde. Hopelijk stoppen de regenbuien boven zijn hoofd snel en kan hij de trollen uit zijn hoofd zetten. Ik zal aankomende zomer eens kijken of het hem gelukt is.

Over de auter, Anonymous