7
anonymous geeft "Devious Maids - Seizoen 2" een 7.
Geschreven door anonymous op 29 Maart 2015.
0
0

Devious Maids - Seizoen 2

Aan het eind van het eerste seizoen hadden de Devious Maids eindelijk de moord op Flora opgelost. Daarmee is alle drama echter nog niet verdwenen; denk alleen maar aan Rosie die door de immigratiedienst werd meegenomen. Daarom zijn de latina’s dan ook terug met een tweede seizoen. In dit seizoen is Marisol geen dienstmeid meer, maar is ze verloofd met een rijke man (met flink wat skeletten in de kast) en heeft ze haar eigen dienstmeid; Carmen. Carmen is de nep-verloofde van Alejandro geworden en jaagt nog steeds haar muziekdromen na. Zoila heeft huwelijksproblemen en Rosie mag gelukkig in Amerika blijven, maar komt bij een nieuwe familie terecht met zijn eigen vreemde problemen. Genoeg om je bezig te houden dus. En toch is het tweede seizoen, ondanks dat het nog steeds erg amusant is, een stuk minder sterk dan het eerste.

Dit komt vooral doordat er geen overkoepelend groot mysterie is dat alle dames aangaat. Waar in seizoen één alle dames geïnteresseerd waren in hoe Flora aan haar einde was gekomen, zijn de problemen en geheimen in seizoen twee meer persoonsgebonden. In aflevering één lijkt het nog alsof de dood van de eerdere vrouw van Marisols nieuwe verloofde Nicholas (Mark Deklin, GCB) de grote rode draad van dit seizoen gaat vormen, maar eigenlijk heeft het alleen invloed op Marisols leven. Hetzelfde geldt voor de andere problemen die dit seizoen spelen: ze zijn telkens maar voor één van de dames van belang. Natuurlijk helpen de vriendinnen elkaar wel en bieden ze advies, maar eigenlijk spelen hun levens zich naast elkaar af.

Het tweede aspect dat dit seizoen minder sterk maakt is dat er een minder sterke scheiding is tussen de dienstmeiden en de gekke rijke mensen voor wie ze werken. Wat zo leuk was aan het eerste seizoen was dat je echt vanuit het oogpunt van de dienstmeiden de overdreven en vreemde acties van de rijke mensen te zien kreeg. Nu is Marisol eigenlijk ook één van die rijke mensen, bevinden de andere maids zich meer op vriendschappelijk terrein met de mensen voor wie ze werken en zijn er een stuk minder momenten van overdreven acties die voortkomen uit teveel geld hebben. Hoewel dit in het geval van de relatie tussen Zoila en Genevieve wel heel hartverwarmend is, mist de serie hierdoor wel een stukje entertainment. De Powells zorgen nog wel enigszins voor vermaak in dit aspect, maar een stuk minder dan in seizoen één en eigenlijk ook in verhaallijnen die compleet losstaan van de andere personages.

Hoewel ik me tot nu toe voornamelijk op de negatieve aspecten van seizoen twee heb gefocust, blijft Devious Maids wel gewoon een erg amusante serie. De personages zijn leuk om naar te kijken (vooral Rosie steelt de show in dit seizoen), er zit veel humor in de serie en, hoewel ik een overkoepelende rode draad miste, zijn er genoeg losse elementen om je bezig te houden. En met de cliffhanger waarmee dit seizoen eindigt, zal ik ook zeker weer kijken naar seizoen drie. Het is alleen te hopen dat dat seizoen weer wat meer samenhang heeft, om de serie weer naar het niveau van seizoen één te tillen.
Volg Devious Maids
Grime and Punishment
Grime and Punishment