CSI: Miami - Seizoen 10 (Eerste deel)
7
Anonymous geeft CSI: Miami - Seizoen 10 (Eerste deel) een 7.

CSI: Miami - Seizoen 10 (Eerste deel)

CSI: Miami begon in 2002 op de Amerikaanse televisie als spin-off van CSI: Crime Scene Investigation. Net als zijn voorganger zou het gaan om een forensisch team, maar dit keer in Miami. Ook zouden David Caruso en Adam Rodriquez in de serie gaan spelen. CSI: Miami werd een groot succes, zo groot dat die uitgegroeid is tot een serie van tien seizoenen, van 2002 tot anno 2013 is het op televisie te bekijken.

CSI: Miami volgt dezelfde opzet als de andere CSI-series. Horatio Caine (David Caruso) is een inspecteur die aan het hoofd staat van een forensisch team in Miami. In tegenstelling tot hun collega's in Las Vegas, dragen zij badges en geen identiteitsbewijzen. Ook komt er - naar mijn mening - meer actie in voor dan in zijn voorganger. Onder de brandende zon blijft geen misdaad onopgelost dankzij het team en brigadier Tripp (Rex Linn).

In seizoen tien beginnen we waar het vorige seizoen gebleven was. Caine is neergeschoten en zijn collega is in de kofferbak van een auto gegooid die op de bodem van een meer ligt. Horatio moet zijn collega redden voordat het te laat is. Intussen zijn twee gevangenen ontsnapt. Een mededogenloze seriemoordenaar loopt vrij rond. Samen met een wanhopige vader die zijn kind wil redden.

We zien ook in het eerste deel Memo Fiero terug keren. De misdadiger die eens Horatio's vrouw vermoordde, is terug. Hij moet helpen met een moordzaak waarbij een auto prompt explodeerde. De aflevering geeft een Mexicaans stadje weer, erg leuk vind ik.

Toch geef ik dit seizoen een zeven. De spanning van weleer zien we niet meer terug in seizoen tien, en dat maakte juist de serie zo sterk. Maar zeven is een goed cijfer.... want het is CSI: Miami.
Fans, zoals ik, zijn teleurgesteld dat dit het laatste seizoen is. De laatste drieëntwintig afleveringen waarin het forensisch team nog één keer schittert.

Over de auter, Anonymous