Confess - Eerste aflevering
7
Anonymous geeft Confess - Eerste aflevering een 7.

Confess - Eerste aflevering

Na het aanschouwen van de trailer van de nieuwbakken miniserie Confess, besloot ik de serie een kans te geven. De serie –die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Colleen Hoover- wordt vol lof ontvangen door lezers van het boek. Mijn verwachtingen lagen daarom erg hoog toen ik begon aan de eerste aflevering van de serie.

De eerste aflevering van Confess start tien jaar geleden en begint meteen met een tranentrekker van een scène. Auburn Reed (Katie Leclerc, Switched at Birth) bezoekt haar vriendje op zijn sterfbed in het ziekenhuis. De makers van de serie hielden de scène klein en intiem en weten daardoor gelijk een gevoelige snaar bij de kijker te raken. Ondanks dat je nog niks van het hoofdpersonage weet –zelfs niet haar naam- heb je ontzettend met het stel te doen. Lang om mee te huilen heb je echter niet, want vrijwel meteen daarna gaat de serie tien jaar later verder.

De 26-jarige Auburn heeft het moeilijk om financieel rond te komen en gaat daarom een avond werken als gastvrouw in de galerij Confess van een knappe, mysterieuze kunstenaar, Owen Gentry (Ryan Cooper, Rough Night). Owen maakt op basis van briefjes waarop biechten staan kunstwerken. Het is overduidelijk dat er een klik is tussen Auburn en Owen, desondanks haast Auburn zich naar huis wanneer het werk in de galerij erop zit.

Vervolgens leer je Auburn als kijker beter kennen en kom je erachter dat ze een moeilijke tijd achter de rug heeft en óók een moeilijke tijd voor de boeg heeft. De aflevering eindigt met diverse een onthulling over het hoofdpersonage, waardoor je als kijker met een tal aan vragen achterblijft.

Hoewel de afleveringen van de serie slechts twintig minuten duren, krijg je als kijker net genoeg informatie over de personages. Hierdoor wil je graag weten wat voor verleden Auburn en Owen achter de rug hebben en wat voor obstakels ze in de toekomst nog zullen krijgen. Ook is de klik tussen Auburn en Owen onmisbaar, waardoor je als kijker dolgraag wilt weten of de twee samen zullen eindigen.

Hoewel er in de eerste aflevering van de serie –op de introductie van de kijkers na- nog niet zoveel is gebeurd, is er wel precies genoeg gebeurd om de kijker heel nieuwsgierig te maken. Gezien de serie slechts zeven korte afleveringen telt, ben ik ontzettend benieuwd hoe de serie verder zal gaan en in welk tempo. Ik ga in ieder geval verder kijken en ben benieuwd of mijn verwachtingen naar de rest van de serie uit zullen komen.

Over de auter, Anonymous