Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Community gered door Yahoo

De beëindigde komedie Community is gered van de wel zeer nabije dood. Een dag voordat de contracten van de acteurs verlopen, pakt internetgigant Yahoo de rechten op. Zes seizoenen en een film is nog steeds mogelijk!

Yahoo Screen bestelt meteen dertien afleveringen van de cult-hit, die na vijf seizoenen van slechte kijkcijfers door zender NBC van de buis werd gehaald. Heel even was er sprake van een overname door streamingsdienst Hulu, maar die gesprekken liepen vorige week vast. Nu grijpt Yahoo, die onlangs aankondigde zelf series te willen uitzenden, de kans om Community te redden. Er verandert niets aan de serie zoals fans haar hebben leren kennen. Bedenker Dan Harmon keert terug, evenals de gehele cast.

"Ik ben erg blij dat Community terugkeert voor haar voorbestemde zesde seizoen op Yahoo," vertelt Harmon in een verklaring. "Ik kijk er naar uit om onze geliefde NBC sitcom naar een groter publiek te brengen online. Ik beloof de concurrentie te vermorzelen. Wees gerust, Big Bang Theory. Pas op Bang Bus!"

Zack van Amburg, de president van programmering bij producent Sony, die bekend staat om zijn moeite om series na een initiële beëindiging door te laten gaan, voegt daar nog aan toe: "Het budget is geen cent minder. We wilden niet iets produceren dat minder was dan wat we eerst deden." Alleen de lengte van de afleveringen zou kunnen variëren van de conventionele 21 minuten. De twee partijen hebben daar nog geen overeenkomst. "Het zal eerder langer worden," zegt van Amburg.

De nieuwe afleveringen van Community verschijnen in het najaar op Yahoo. Of ze meteen internationaal te zien zijn is nog niet duidelijk.
Vorige aflevering
Emotional Consequences of Broadcast Television
Emotional Consequences of Broadcast Television
06x13
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst
Community