7
Jessica Dillema geeft "Breaking in - Seizoen 1 & 2" een 7.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 november 2012.
0
0

Breaking in - Seizoen 1 & 2

Breaking In is een serie die gaat over het high-tec beveiligingsbedrijf Contra Security, welke nogal anders te werk gaat dan de meeste beveiligingsbedrijven. Zij testen beveiligingssystemen van huizen, bedrijven, enzovoort. Mensen huren Contra Security in om in te breken in hun bedrijven, voordat criminelen dat doen. Wanneer hen dat lukt dan worden zij betaald om de beveiliging van desbetreffende klant te regelen.

Oz (Christian Slater, The Forgotten) is de man die de Contra Club leidt, maar heeft natuurlijk ook werknemers. De Contra Club bestaat uit nieuweling Cameron Price (Bret Harrison, Reaper), die extreem goed is in hacken. Hij heeft zich naar de toelatingscommissie gehackt, zichzelf een volledige studiebeurs en personeelsparking gegeven en heeft zo ook zijn diploma in ontvangst genomen. Dan is er nog Calvin ‘Cash’ Sparks (Alphonso McAuley, Love That Girl!), de nerdy gadget man. Melanie Garcia (Odette Annable, House), de slotenkraakster waar Cameron meteen heimelijk verliefd op wordt. En Josh Armstrong (Trevor Moore, The Whitest Kids U’Know), het genie in vermommen. Daarnaast bestaat de cast nog uit Creepy Carol (Jennifer Irwin) en Dutch (Michael Rosenbaum met haar, Smallville), het vriendje van Melanie.

Het leuke aan het eerste seizoen van Breaking In is dat je echt ziet hoe ze de alarmsystemen uitproberen en inbreken. Dit levert een goede en grappige show op. Daarnaast zit er wel een verhaallijn in de serie die je kunt volgen, maar je kunt de afleveringen ook prima los van elkaar kijken. Echter na zeven afleveringen werd de serie gecanceld door FOX. Binnen een jaar na de canceling besloten ze opeens toch verder te willen en maakten ze een tweede seizoen. En hier gaan ze direct de mist mee in. Het tweede seizoen speelt zich voornamelijk op het bureau van Contra Security af en van inbreken en van grappige capriolen is bijna geen sprake meer. Ook het acteerwerk lijkt achteruit gegaan te zijn vergeleken met seizoen één.

In seizoen twee is Contra Security aan verandering onderhevig. Er is niet genoeg geld om Contra Security in leven te houden en dus wil Oz zijn bedrijf gaan verkopen. Wat verder overigens ook vreemd is aan het tweede seizoen is dat twee personages uit het eerste seizoen zonder uitleg uit de show verdwenen zijn. Zowel Josh als Melanie’s vriendje Dutch zijn plotseling uit de cast verdwenen. Hiernaast zijn er ook twee nieuwe personages bijgekomen. De vreselijk irritante Veronica Mann (Megan Mullally, Will & Grace) en haar Engelse assistente, Molly (Erin Richards). Hoewel ik persoonlijk Molly nog wel een leuke toevoeging vind, is Veronica teveel. Zij lijkt meer op Creepy Carol de tweede (één is wel genoeg) en is verder alleen maar irritant.

Seizoen twee bestaat vervolgens nog voornamelijk uit drama. Ze hadden meer kans gemaakt op succes als ze zich meer hadden vastgehouden aan het concept van seizoen één. Seizoen twee, bestaande uit dertien afleveringen, had dan ook enorm tegenvallende kijkcijfers en werd daardoor na vijf uitgezonden afleveringen alweer gecanceld. Deze keer hoeven we geen nieuw seizoen meer te verwachten. Seizoen één is erg leuk om te kijken, maar seizoen twee kun je wel overslaan.
Volg Breaking In
Episode XIII
Episode XIII