Bloodline - Complete serie
8
Dave Scholting geeft Bloodline - Complete serie een 8.

Bloodline - Complete serie

We're not bad people, but we did a bad thing

Bloodline is een Netflix Original die drie seizoenen telt en die liep van 2015 tot 2017. De serie kent een talentvolle cast bestaande uit onder anderen Ben Mendelsohn, Kyle Chandler, Sissy Spacek en Sam Shepard. Bloodline vertelt het verhaal over de Rayburn-familie. Robert en Sally Rayburn vieren dat hun hotel in het paradijselijke Florida Keys 45 jaar bestaat en dit willen ze uitgebreid vieren met de hele familie. Die familie bestaat onder andere uit hun kinderen John (Kyle Chandler, Friday Night Lights), Kevin (Norbert Leo Butz, Fosse/Verdon) en Meg (Linda Cardellini, Dead To Me). Ook oudste zoon Danny (Ben Mendelsohn) wordt verwacht. Danny is het zwarte schaap van de familie en zijn broers en zus zitten niet echt op zijn komst te wachten. Zelfs hun vader Robert (Sam Shepard) is niet echt gelukkig dat Danny komt opdagen, want hij weet dat Danny alleen maar ellende met zich meebrengt. Alleen moeder Sally (Sissy Spacek, Homecoming) ziet Danny graag verschijnen, temeer omdat zij blind is voor de nare aard en criminele activiteiten van Danny.

Bloodline

Maar er is meer aan de hand met Danny dan dat hij alleen maar een nare vent is. Want wat is precies de reden waarom Danny zich zo weinig laat zien bij zijn familie in de Keys? Waarom is het zijn broers en zus wel gelukt om iets van hun leven te maken en hém niet? En waarom komt hij nu plotseling wel opdagen voor het feest van zijn ouders? Een tragedie in de familie van jaren eerder heeft hierin een grote rol van betekenis. De gebeurtenis heeft niet alleen een grote impact gehad op Danny, maar ook op de rest van de familie en dat oude zeer komt nu langzaam maar zeker naar de oppervlakte met alle gevolgen van dien.

Bloodline is zeker in het eerste seizoen enorm spannend en zeer zeker de moeite waard om te kijken. Hoewel het eerste seizoen gedeeltelijk eindigt met een verhaallijntje dat lijkt te zijn gejat uit een gemiddelde soapserie, is het tweede seizoen toch ook nog behoorlijk goed kijkvoer. Het derde seizoen is echter enorm slecht, zeker als je het afzet tegen de eerste twee seizoenen. Verwarrende en rommelige verhaallijnen die nergens het niveau van de eerste twee seizoenen halen. Eigenlijk is dat hele derde seizoen ook compleet overbodig, want de eerste twee seizoenen vertellen alles al wat je wilde weten en de serie heeft bij seizoen twee al een bevredigend einde. Althans, dat was bij mij wel zo.

Bloodline

Dat neemt niet weg dat de eerste twee seizoenen een geweldige serie vormen met een uitmuntende cast. Vooral Ben Mendelsohn, met name bekend als filmacteur uit onder andere Rogue One en Captain Marvel, zet een zeer sterke rol neer als de getroubleerde Danny. Maar ook de rest van de cast geeft een prima staaltje acteren weg. Als kijker ben je natuurlijk erg nieuwsgierig wat er nu precies aan de wieg heeft gestaan van Danny's mislukte leven en zijn onaangename karakter. Je voelt aan alles dat dit fout gaat aflopen binnen deze familie. Hoewel het derde seizoen de serie behoorlijk naar beneden trekt zorgen de eerste twee seizoenen, de sterke acteurs en de mooie beelden van het schitterende Florida Keys ervoor dat ik Bloodline uiteindelijk een dikverdiende 8 als eindcijfer geef.

Over de auter, Dave Scholting

Dave Scholting
Dave Scholting is een veertiger en woont in Wijchen. Sinds 2018 is hij lid van MijnSerie.nl en schrijft sindsdien ook recensies voor de website. Sinds kort is Dave ook redacteur voor MijnSerie.nl. Het schrijven van nieuwsberichten over series is een leuke bezigheid voor hem. Dave is al vanaf jongs af aan een groot liefhebber van tv-series en heeft er dan ook al aardig wat gezien. Hij heeft intussen een abonnement op zo'n beetje iedere streamingdienst. Van Netflix tot Videoland en van HBO Max tot Disney+. Hij zou echter het liefste zien dat er één streamingsservice zou komen waar je álles op zou kunnen zien in plaats van dat het nu zo versnipperd is. Andere hobby's van Dave zijn films, muziek, reizen en lekker eten. Het recenseren en het schrijven van nieuwsartikelen over tv-series voor MijnSerie.nl doet Dave als hobby naast zijn werk en hij vindt dit een geweldig platform om er ervaring op te doen. Favoriete tv-series van hem op dit moment zijn The Boys, The Crown, The Handmaid's Tale en nog veel meer. Ondanks dat hij al veel series volgt en eigenlijk te weinig tijd heeft, is Dave altijd op zoek naar nog meer goede tv-series om zijn kijklijst verder mee uit te breiden.
Bekijk profiel van Dave Scholting