6.5
Liesbeth de Raaf geeft "BH90210 - Seizoen 1" een 6.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 2 Oktober 2019.
1
0

BH90210 - Seizoen 1

Nadat ik er een beetje in moest komen, vloog het seizoen als een rustige lentedag aan me voorbij. Het is me meegevallen, maar ik ben er ook niet helemaal van onder de indruk. Het concept bevalt me wel, BH90210 laat namelijk een beetje zien wat eraan vooraf kan gaan bij het maken van een serie. Daardoor laat dit seizoen me echter wel met een onaf gevoel achter dat alleen compleet kan worden met het tweede seizoen erbij.

BH90210 neemt je mee op de rollercoaster die acteurs en actrice meemaken, wanneer ze het succes uit hun jongere jaren willen laten herleven. Dat kan erg leuk zijn, al is het onvermijdelijk dat de vieze nasmaak van vergane glorie op komt dagen. De serie neemt zichzelf niet erg serieus, in tegenstelling tot Beverly Hills 90210 die we van vroeger kennen. Daar waren wijze lessen een vast onderdeel van de serie. BH90210 heeft zelfs nog wat mysterie en spanning in de aanbieding, al is het allemaal met een korreltje zout in te nemen.

Gelukkig is Shannen Doherty (Brenda) weer van de partij, zij het heel anders dan ik me haar herinner. Als Brenda maakte ze van alles mee, waarbij ze regelmatig flink van zich af moest bijten. Nu is ze continu op zoek naar een plek om te mediteren en blijft ze twijfelen of ze mee wil doen aan de reboot. Mijn minst favoriet was altijd Gabrielle Carteris (Andrea) en dat is niet veranderd. Vroeger speelde ze de nerd van de groep, in haar rol als versie van haar zelf speelt ze de getrouwde, jonge oma die haar seksualiteit in twijfel trekt.

Tori Spelling (Donna) zet zich nog steeds wat dommig neer, net als in haar rol als Donna. Haar man wordt hierbij niet erg sympathiek neergezet, ik hoop voor Tori dat dit niet waarheidsgetrouw is. Jennie Garth (Kelly) lijkt gelukkig, maar dat blijkt al snel een façade, wat niet ver van haar rol als Kelly ligt. Ian Ziering laat zich gebruiken, net als Steve vroeger en Jason Priestley (Brandon) rommelt wat aan als regisseur, maar Brian Austin Green (David) is wel vooruit gegaan. Als David had hij met veel onzekerheden te kampen, waaronder een onhandige verliefdheid op Kelly hem niet veel goeds bracht. Tegenwoordig is hij welbespraakt en getrouwd met een beroemdheid.

In de laatste aflevering krijgen we wat kritieken te horen met de bijbehorende nachtmerries over de reboot. Het lijkt me erg leuk als seizoen twee met de echte reboot erin komt, dan is het plaatje namelijk helemaal rond. Het is interessant om de kant te zien waar we ze nu alleen nog over horen praten. Seizoen één laat nog enkele eindjes open, waardoor je wel het idee krijgt dat ze verder willen gaan. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Al bereiken ze niet dezelfde sfeer als vroeger, toch ben ik er weer aan verkocht. Mochten ze verder gaan, dan ben ik ook weer van de partij.
Volg BH90210
The Long Wait
The Long Wait