7.5
Jessica Dillema geeft "About a Boy - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Jessica Dillema op 1 Maart 2014.
0
0

About a Boy - Eerste aflevering

Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfelde over About a Boy. Er is al een boek en er is al een film. Ik moet toegeven dat ik het boek niet heb gelezen en dat ik de film nog steeds moet kijken, maar ik weet dat er hoge verwachtingen waren van deze serie doordat het gekoppeld is aan die kenmerkende naam: About a Boy. Verbazingwekkend genoeg heb ik ontzettend genoten van deze eerste aflevering die voor mij aanvoelde als een hele korte film. De aflevering duurt een minuut of drieëntwintig en ze proppen er direct veel verhaal in, maar storend is dit niet. Je zit direct lekker in het verhaal. Het is een heerlijke wegkijkserie.

Het verhaal draait om Will Freeman (David Walton, Bent), een vrijgezelle man zonder baan. Kinderen vindt hij maar rare wezens en zijn voornaamste interesses zijn mooie vrouwen. De serie laat dit direct duidelijk zien wanneer Will zijn beste vriend met zijn kinderen achterlaat, een mooie vrouw achterna gaat en hierdoor bij een praatgroep voor alleenstaande ouders terecht komt. Eerst vond ik het een slechte keuze om direct zo stereotype te beginnen, maar de scène pakt goed uit en ik kon er enorm om lachen. Bij deze praatgroep verzint hij een groot verhaal over zijn niet bestaande zoontje. Vervolgens hebben we aan de andere kant nog Fiona (Minnie Driver, The Riches), een hippieachtige veganist, die samen met haar elfjarige zoontje Marcus (Benjamin Stockham, 1600 Penn) naar het huis naast de woning van Will verhuisd. Fiona en Will kunnen het al direct niet met elkaar vinden en ze blijven liever bij elkaar uit de buurt, maar Marcus stelt de hele tijd voor dat Will gewoon een relatie aan moet gaan met zijn moeder.

Op een dag komt Marcus van school en wordt hij achterna gezeten door een stel kwajongens. Zijn enige optie is aankloppen bij Will en dat is het moment waarop een mooie relatie tussen Will en Marcus ontstaat. Net terwijl Marcus bij Will in huis is komt een sexy alleenstaande moeder langs die er direct vanuit gaat dat Marcus Wills zoontje is. Al snel ontstaat een vriendschappelijke band tussen deze twee heren en dat is zowel grappig als aandoenlijk. En hoewel Will het niet direct toegeeft geniet hij van de aanwezigheid van het aandoenlijke jongetje dat er alles aan doet om zijn moeder gelukkig te maken. Zelfs als dat betekent dat hij beschamende One Direction liedjes moet zingen. Gelukkig heeft hij een geweldige vriend aan Will die zich ontpopt als de grote broer die Marcus nooit heeft gehad.

David en Benjamin passen als acteurs enorm goed bij elkaar. De chemie spat van het scherm en aan het eind van de aflevering kijk je uit naar de avonturen die Will en Marcus nog met elkaar zullen beleven. Benjamin weet zijn personage goed neer te zetten en ziet er echt uit als een buitenbeentje. Van Minnie Driver ben ik tot nog toe niet echt onder de indruk. Wanneer ze praat lijkt het alsof ze altijd de tanden op elkaar heeft en dat irriteert mij ietwat. Echter lijkt ze wel echt de hippie moeder die ze moet spelen. Gelukkig draait het verhaal op dit moment vooral om Will en Marcus.

Als je een serie wilt kijken waar je een goed en warm gevoel bij krijgt en zo nu en dan ook graag wilt lachen dan raad ik deze serie zeker aan. Het is niet de volgende hit serie voor NBC, aan The Big Bang Theory kan het zeker niet tippen, maar het is een serie waar je wel van kunt genieten en die je op je tv kunt zetten wanneer je aan het eind van de dag even wilt relaxen. Daarnaast is David Walton een leuke acteur om naar te kijken en is het schattigheidsgehalte van Benjamin Stockham erg groot. Na deze eerste aflevering ligt de fundatie er, ik ben benieuwd naar de rest!
Volg About a Boy
About a Love in the Air
About a Love in the Air