Helgoned geeft "Virgin River - Seizoen 3" een 6.5.
Geschreven door Helgoned op 21 juli 2021.
6
0

Virgin River - Seizoen 3

Virgin River kabbelt aardig door in dit derde seizoen, maar komt wel heel erg langzaam op gang.

Terwijl we lang moesten wachten op het tweede seizoen van Virgin River, was daar op 9 juli plotsklaps heel snel het derde seizoen op Netflix. Het tweede seizoen eindigde met een grote cliffhanger. Jack Sheridan (Martin Henderson, Off the Map) werd neergeschoten in zijn bar. Zijn vriendin Mel Monroe (Alexandra Breckenridge, The Walking Dead) vindt hem net op tijd en vanwege aardig wat bloedverlies moeten we daarna even vrezen voor zijn leven. Al in de eerste aflevering wordt duidelijk dat Jack hersteld is, maar geen enkele herinnering heeft aan de aanslag op zijn leven. Hij heeft geen idee wie hem heeft neergeschoten.

Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste vijf afleveringen een lange zit betekenden voor mij.

Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste vijf afleveringen een lange zit betekenden voor mij. Uiteraard was er veel drama in de dialogen, maar ook heel veel herhaling van situaties en vooral extreem veel gepraat. Mel en Jack draaien om elkaar heen, discussiëren over alles en iedereen en er gebeurt helaas weinig. Ook de andere personages kabbelen lekker door, maar spannend wordt het nooit. Dokter Vernon Mullins (Tim Matheson, The West Wing) worstelt met zijn gezondheid en zijn vrouw Hope McRea (Annette O’Toole, Nash Bridges) zit nog bij haar familie in South Carolina terwijl er een overstroming is.

Virgin River

Jack en zijn ex-vriendin Charmaine (Lauren Hammersley, Orphan Black) zijn nog aan het kibbelen over de aankomende tweeling terwijl zij inmiddels een nieuwe vriend heeft die rijk, maar ook erg dominant is. Voor de jongere kijkers heeft Lizzie (Sarah Dugdale, Arrow) nog steeds verkering met vriend Ricky (Grayson Gursney, iZombie), maar dan komt een oude vriend uit Los Angeles haar bezoeken met een fantastisch aanbod.

Jack’s zuster Brie Sheridan (Zibby Allen, Grey’s Anatomy) heeft intussen een relatie met Dan Brady (Benjamin Hollingsworth, Code Black), terwijl hij één van de verdachten is in het schietincident met Jack. Jack heeft intussen al snel door dat hij zijn oude vriend Preacher (Colin Lawrence, Riverdale) aan zich moet binden om de bar draaiende te houden. Maar wil Preacher wel in Virgin River blijven?

Pas aan het einde van de zesde aflevering komt er echt drama om de hoek kijken als één van de spelers een zeer treurig bericht krijgt. In de laatste twee afleveringen komt alles in een stroomversnelling als er personages verdwijnen en op de intensive care belanden. Dan wordt het spannend en word je als kijker de serie weer binnengetrokken. Alles daarvoor is mierzoet en kabbelt voort.

Het helpt ook niet echt dat de dominante Hope er helemaal niet is en roddeltante Connie (Nicola Cavendish, The L World) zich het hele seizoen gedeisd houdt. Natuurlijk eindigt dit seizoen met een aantal grote vraagtekens en open einden, maar het voelde voor mij wel als ‘too little too late’. Natuurlijk ga ik het vierde seizoen weer kijken, maar dit derde seizoen was helaas niet zo goed als de vorige twee.
Volg Virgin River
Father Christmas
Father Christmas