Helgoned geeft "Turner & Hooch - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door Helgoned op 22 juli 2021.
3
0

Turner & Hooch - Eerste aflevering

Eerste aflevering nieuwe Disney serie Turner & Hooch overtuigt nog niet.

Na een aantal vertragingen werd op 21 juli 2021 op Disney + de eerste aflevering van Turner & Hooch uitgebracht. Een vervolg op de succesvolle film met dezelfde naam, destijds in 1989 met Tom Hanks in de hoofdrol als detective Scott Turner. In deze serie krijgen we te horen dat hij overleden is aan een hartaanval en zien we dat zijn zoon Scott Turner junior (Josh Peck, Drake and Josh) in de voetsporen van zijn vader is getreden en werkt als US Marshall in San Francisco. Scott is een Pietje precies en schrikt zich kapot als hij hoort dat hij de hond Hooch heeft geërfd van zijn vader.

Turner & Hooch
© Disney+

Hooch is een onaangepaste hond die zich graag tegoed doet aan het meubilair en de overige bezittingen in het appartement van Scott. Toch bewijst Hooch zijn waarde als hij Scott helpt om een kwijtgeraakte getuige, die hij moest beschermen, weet op te sporen. US Marshall Chief James Mendez (Anthony Ruivivar, Third Watch) besluit daarop Hooch toe te voegen aan Turner en zijn zwangere partner Jessica Baxter (Carra Patterson, The Arrangement (2017). Dan hoort Scott van zijn zus Laura (Lyndsy Fonseca, How I Met Your Mother) dat hun vader aan een gevaarlijke zaak werkte en dat Hooch erbij betrokken is.

De eerste aflevering introduceert nog een aantal andere karakters. De afleveringen gaan allemaal 45 minuten duren, dus daar is genoeg ruimte voor. Zo zien we moeder Emily Turner (Sheila Kelley, Gossip Girl) een dierenarts, maar verder krijgen we nog niet veel over haar te weten. Ook zien we hondentrainster bij de politie Erica Mouniere (Vanessa Lengies, Glee), zij moet helpen om Hooch in het gareel te krijgen, maar we zien ook al snel dat ze een oogje heeft op Marshall Turner.

Turner & Hooch
© Disney+

De eerste aflevering ‘Forever and a Dog’ hinkt op twee gedachten vind ik.

De eerste aflevering ‘Forever and a Dog’ hinkt op twee gedachten, vind ik. Is het meer de bedoeling om een dramaserie met komische elementen te zijn, of vooral een actieserie met humor? We krijgen nog erg weinig van de familie Turner te zien om met ze mee te voelen. In hoeverre zit moeder Emily nog met de dood van haar man? Was de dood van Scott senior wel een hartaanval? En voor een actieserie met een kwinkslag is deze pilotaflevering van Disney wel erg braaf. Het is uiteraard lastig om dit na drie kwartier al definitief te beoordelen en gelukkig voor de serie volgen na deze start nog elf afleveringen. Maker Matt Nix (Burn Notice en The Gifted) is kundig genoeg om een serie goed op te bouwen, dus wellicht zien we na enkele afleveringen welke kant hij precies met Turner & Hooch op wil.
Volg Turner & Hooch
Bite Club
Bite Club