8
Dave Scholting geeft "This Is Us - Seizoen 3" een 8.
Geschreven door Dave Scholting op 12 juni 2020.
3
0

This Is Us - Seizoen 3

This Is Us is een grote hit voor NBC en na de eerste twee seizoenen gekeken te hebben kan ik alleen maar beamen dat dit helemaal terecht is. Ik keek er dan ook naar uit om het derde seizoen te bingewatchen, want het is typisch zo'n serie waarvan je meerdere afleveringen achter elkaar wilt zien. Hoewel ik moet toegeven dat dat voor mij bij de meeste series sowieso al zo is.

Dit seizoen krijgen we enkele scènes te zien die zich afspelen in de toekomst

Ook dit seizoen krijgt de familie Pearson weer met verschillende, dramatische verhaallijnen te maken. Net zoals de voorgaande seizoenen spelen die verhaallijnen zich af in het verleden (Jack en Rebecca) en het heden (Kevin, Kate en Randall). Maar dit seizoen krijgen we ook enkele scènes te zien die zich afspelen in de toekomst. Deze scènes roepen natuurlijk een hoop vragen op, met name over de vraag over Randall (Sterling K. Brown) en zijn vrouw Beth (Susan Kelechi Brown) nog wel bij elkaar zijn in de toekomst.

This Is Us
© NBC

Hun huwelijk staat namelijk onder grote druk in het heden. Randall heeft zich verkiesbaar gesteld als congreslid in Philadelphia en moet hiervoor uiteraard de nodige campagne voeren. Door zijn drukke werkzaamheden is hij hierdoor niet vaak meer thuis. Het wordt voor hen beiden nog chaotischer wanneer Beth zich beseft dat zij zich lang genoeg heeft weggecijferd en nu eindelijk eens haar eigen dromen wenst na te jagen. Beth wil weer iets met professioneel dansen gaan doen, iets wat haar grote droom was in haar jeugd en waar zij veel tijd en energie in heeft gestoken. Helaas moest zij deze droom uiteindelijk van haar moeder laten varen. Nu heeft zij besloten het dansen weer op te pakken, maar dan als lerares. Randall probeert Beth in eerste instantie te steunen, maar vindt uiteindelijk zijn eigen carrière toch belangrijker en zou liever zien dat zijn vrouw haar dromen 'tijdelijk' in de ijskast zou zetten. Dit zorgt voor een breuk tussen hen en de vraag met betrekking tot de scènes die zich afspelen in de toekomst is of zij hier samen uit zijn gekomen of dat hun huwelijk hierdoor op de klippen is gelopen.

Een andere verhaallijn focust zich op de nieuwe relatie van Kevin (Justin Hartley) met Zoe (Melanie Liburd), het nichtje van Beth. Wanneer Kevin tijdens een interview over zijn nieuwste (oorlogs)film zich realiseert dat hij totaal niets weet over zijn vader's tijd in Vietnam ten tijde van de Vietnamoorlog, besluit hij om samen met Zoe op zoek te gaan naar informatie over Jack's tijd daar. Dit brengt hen via een oude vriend van Jack naar Vietnam, waar Jack's broertje Nicky zou zijn gestorven. Kevin komt daar echter achter verrassende feiten en Jack (Milo Ventimiglia) blijkt niet overal helemaal eerlijk over te zijn geweest. Later in hun relatie komt Kevin erachter dat Zoe geen kinderen wil, nu niet en in de toekomst ook niet. Hoewel hij aangeeft voor Zoe te gaan en zijn kinderwens te laten voor wat het is, komt dit toch tussen hen in te staan en de vraag is maar of zij samen hieruit kunnen komen.

En dan is daar ook nog Kate (Chrissy Metz), die vorig seizoen getrouwd is met Toby (Chris Sullivan). Kate en Toby willen graag een kindje samen, maar dit lijkt op de normale manier niet echt te lukken. Omdat Toby medicijnen slikt om zijn depressies te onderdrukken, is zijn zaad te langzaam. Hij besluit hierom om met zijn medicatie te stoppen, maar verzwijgt dit voor Kate. Dat heeft als resultaat dat wanneer het Kate lukt om zwanger te raken, Toby intussen opnieuw depressief is geworden. Alsof zij al niet genoeg problemen hebben, wordt later in het seizoen hun kindje ook nog eens ruim te vroeg geboren. Dit zorgt voor de nodige stress bij beiden.

This Is Us
© NBC

De minst interessante verhaallijn is die tussen Jack en Rebecca (Mandy Moore) in het verleden. Het is goed dat daar minder aandacht aan wordt gegeven, want hun verhaal is nu eigenlijk wel verteld. Dat neemt niet weg dat acteurs Milo Ventimiglia en Mandy Moore nog steeds een goede chemie hebben samen en dat hun scènes nog steeds aangenaam zijn om naar te kijken. Het begint echter wel een klein beetje een herhaling van zetten te worden.

Interessant aan dit seizoen is dat we nu ook Beth als tiener te zien krijgen

Interessant aan dit seizoen is dat we nu ook Beth als tiener te zien krijgen. Hopelijk is dat in het vierde seizoen ook zo. De actrice die Beth als tiener speelt is in ieder geval goed gecast, want ze heeft precies dezelfde maniertjes die de volwassen Beth ook heeft. Ook leuk is dat Miguel wat meer van zich af bijt dit seizoen. Miguel (Jon Huertas) was Jack's beste vriend vroeger en is in het heden de echtgenoot van Rebecca. Kate, Randall, maar vooral Kevin lijken daar na al die jaren nog steeds moeite mee te hebben. Waarom dat precies is, is mij niet helemaal duidelijk. Wellicht wordt ook dit in het vierde seizoen wat nader uitgewerkt. Tenslotte maken de scènes die zich afspelen in de toekomst je erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen. In die scènes zien we een grijze Randall, Toby en een volwassen Tess (de oudste dochter van Beth en Randall) met elkaar afspreken om op bezoek te gaan bij iemand. Wie dat is en wie er daar nog meer zijn (en wie niet!) wordt echter pas in de laatste aflevering duidelijk.

Al met al is het derde seizoen van This Is Us nog steeds erg goed te noemen, ondanks dat de verhaallijn tussen Jack en Rebecca wat saai begint te worden. De makers weten echter met de verschillende verhaallijnen er toch weer voor te zorgen dat je alweer uitkijkt naar een volgend seizoen. Dat is knap gedaan. Hopelijk weten ze deze kwaliteit te behouden tot het einde van de reeks.
Volg This Is Us
Us
Us