The 100 is een Amerikaanse sciencefictionserie van The CW. De serie ging in première op 19 maart 2014.
De serie speelt zich af 97 jaar nadat een nucleaire oorlog de beschaving heeft verwoest. Een ruimteschip dat huisvesting geeft aan de eenzame menselijke overlevenden stuurt 100 jeugddelinquenten terug naar de aarde om te onderzoeken of er een mogelijkheid is tot rekolonisatie. Gebaseerd op de Alloy boeken van Kass Morgan.
Volg aantal series maar blijft toch mijn favoriete serie. Hoofdpersonages verdwijnen maar daar krijg je weer andere voor terug. Op zicht oke zo blijft er variatie in de serie.
Gelukkig is deze serie tot een eind gekomen op het laatst en dan vooral de laatste afleveringen was er geen touw aan vast te knopen .Ik heb genoten van de eerste seizoenen maar zoals eerder al vermeld was het daarna zeer slecht! Ik hou het maar bij een slappe 6!
OK, ik vond seizoen 3 heel sterk en eigenlijk logisch (sommige zaken uit eerdere seizoenen werden opgehelderd). De hele opbouw, wauw. In een weekend afgekeken.
Nu hoop ik dat 4-de seizoen ook op Netflix komt. Vrees dat daar geduld een vereiste zou zijn. Gezien het aard van de serie, zelfs als Netflix wekelijks een aflevering plaatst, beter tot einde wachten totdat je in een adem alles kan kijken.
Gaat elk seizoen achteruit. Steeds hetzelfde gezeur. Er komt steeds weer iets van een bedreiging en dan weer onderlinge ruzies, dat volk tegen dat volk, die verraad die en die verraad weer die... In het begin vond ik het nog wel een vette serie, maar het mag nu wel een x stoppen. Als iedereen nou eens een beetje gaat samen werken i.p.v. zich te gedragen als een paar neanderthalers en elkaar steeds proberen af te maken... Ook vind ik het apart dat we met ons allen in de ruimte zijn gaan wonen omdat de aarde onleefbaar zou zijn en dan sturen we 100 jongeren op verkenning en dan blijken er nog heel wat mensen zoals de grounders gewoon nog altijd op de aarde te leven. Voor mij is het nu een beetje een tussendoor kijk serie geworden, maar het boeit mij steeds minder helaas.
Dat is waarschijnlijk niet jouw soort serie. Misschien moet je gewoon een andere serie zoeken. Als iedereen zou een beetje gaan samen werken, hoe boeien zou serie zijn??!
Ik vind serie nog steeds geweldig.
Ik hou best van dit soort series, moet alleen wel het verhaal boeiend blijven en dat vind ik bij the 100 steeds minder worden. Denk niet dat de serie meteen saai zou zijn als niemand oorlog voert met elkaar, Ze zouden ook nieuwe gevaren en bedreigingen kunnen bedenken, als het elk seizoen maar een klein beetje vernieuwend is, je wil niet elk seizoen hetzelfde zien toch. En een andere serie zoeken?? Dan moet je eens op mijn profiel kijken.... ik volg veel te veel series.
Weet niet hoeveel series je kijkt maar zo goed als alle series vallen in herhaling. Kunt slecht opeens ruimte wezens of iets geheel anders erin voor laten komen. Dan verliest de serie zijn waarde. Kunst is om het spannend te houden en dat lukt niet elke aflevering (trouwens in geen enkele serie lukt dat). Toch veel kijkplezier.
Ja precies en dat lukt ze bij deze serie dus niet (om het spannend te houden) en ja hoor, zijn zat series die na een aantal seizoenen nog steeds boeiend zijn, zoals bijvoorbeeld Supernatural, die al 13 seizoenen loopt of the Blacklist (5 Seizoenen) Soms moeten ze juist wel wat nieuws verzinnen om de serie boeiend te houden en niet steeds hetzelfde recept herhalen elk seizoen.
Ieder zijn meug, heb supernatural na 4 seizoenen aan de kant gedaan, Blacklist volg ik ook en is ook niet altijd even spannend. Maar goed, gelukkig is er enorm veel keus als iets niet meer bevalt.