The 100 is een Amerikaanse sciencefictionserie van The CW. De serie ging in première op 19 maart 2014.
De serie speelt zich af 97 jaar nadat een nucleaire oorlog de beschaving heeft verwoest. Een ruimteschip dat huisvesting geeft aan de eenzame menselijke overlevenden stuurt 100 jeugddelinquenten terug naar de aarde om te onderzoeken of er een mogelijkheid is tot rekolonisatie. Gebaseerd op de Alloy boeken van Kass Morgan.
Idd. Dat zag je heel erg terug in het eerste seizoen. The 100 is uitgegroeid tot een goede serie. Geen topper, maar wel een hele toffe serie. Dit seizoen telt 16 afleveringen. Ik ben benieuwd of de serie de extra afleveringen nodig heeft, of niet. Dertien afleveringen had beter geweest. Maar, ik blijf zeker kijken.
Net ff weer een paar delen ingehaald! Kijk uit naar de nieuwe delen, vind het verhaal zeer sterk geworden!! Alleen de stukjes met Clarke vallen veel tegen, kunnen ze haar niet schrappen?? :P
Ik vind deze seizoen een stuk sterker dan de derde. Dat men prijst 1-ste en 2-de en zegt dat daarna is het minder geworden is logisch. De nieuwheid is eraf. Het wordt steeds lastiger om kijker te schokken.
ik vind ieder seizoen wel wat hebben en kijk altijd uit naar het volgende seizoen en geniet van iedere afleveringen natuurlijk zitten er soms dingen tussen waarvan je zeg moet dat nou. maar het blijft een geweldige serie en ik hoop dat er nog vele seizoenen gaan komen.
en nu moeten ze gaan samen werken met the grounders? ik denk dat ze het bij 1 seizoen hadden moeten laten en de laatste 2 minuten van de finale hadden moeten schrappen. Maar toch zal ik seizoen 2 gaan volgen :)
Het is iig wel een vijand van The Grounders, blijkbaar, iig een groepering waar zij angst voor hebben. Lijkt dus een gezamenlijke vijand te worden. Ik had het gevoel dat zij de groepering zijn die de meeste middelen hebben. Technologisch verder zijn. Het tweede seizoen ga ik ook volgen.
Is er al bekend wanneer de serie weer zal starten? Ik zag in een nieuwsstukje dat ie in midseason weer zou beginnen... maar dat is nu of al bijna toch??
Midseason duurt nog eventjes. We hebben nu eerst namelijk Summer season, dan vanaf september Fall season en dan pas rond december/januari Midseason en dat loopt tot en met mei.