7
Sandra Hutchison geeft "Supergirl - Seizoen 1 (DVD)" een 7.
Geschreven door Sandra Hutchison op 28 september 2017.
2
0

Supergirl - Seizoen 1 (DVD)

In het eerste seizoen van de superheldenserie Supergirl maakt de kijker kennis met Kara Zor-El (Melissa Benoist, Glee), ze is het nichtje van Superman. Ze was naar aarde gezonden om haar neef te helpen, maar toen ze veel later dan gepland op aarde terecht kwam, bleek hij zich prima zelf te redden. Kara kiest daarna voor een normaal leven en gaat werken als assistente van Cat Grant (Calista Flockhart, Ally McBeal) bij CatCo Worldwide Media. Wanneer een vliegtuig, waar een goede bekende van haar in zit, moeite heeft met landen, besluit ze om haar superkrachten te gebruiken, daarna is er geen weg terug meer. Ze neemt de beslissing om haar stad National City bij kleine en grote rampen bij te staan. Iets dat in de praktijk niet mee blijkt te vallen. Met vallen en opstaan leert Supergirl haar krachten zo effectief mogelijk te gebruiken. Gelukkig staat ze er niet alleen voor en heeft ze twee goede vrienden die haar begeleiden op haar missie om National City te beschermen tegen het kwaad, aliens meegerekend.

Supergirl
© The CW

Supergirl is een vermakelijke serie, die vooral jonge vrouwen aan zal spreken. Supergirl is overigens geen nieuw bedacht personage, ze kwam al rond 1960 in de Action Comics van DC voor. Helaas is de serie, in vergelijking met Superman, weinig vernieuwend. Eigenlijk is de serie nog het beste te beschrijven als Superman in een modern jasje. Dat neemt niet weg dat het vermakelijk is om naar te kijken. Het bevat alle ingrediënten van een goede superheldenserie, veel actiescènes gecombineerd met romantiek, humor, wijze levenslessen, en dergelijke. De superheldenserie doet een beetje denken aan de film The Devil Wears Prada, maar nu met een assistente die over bijzondere krachten beschikt. De special effecten komen niet altijd even geloofwaardig over, maar het acteerwerk is een ander verhaal. De makers hebben voor deze serie een mooie cast bij elkaar gezet. Hoofdrolspeelster Melissa Benoist speelt een meer dan geloofwaardige nerd en aannemelijke Supergirl en ook Calista Flockhart speelt de sterren van de hemel. Daarnaast spelen ook de actrice Chyler Leigh, die de rol van Kara’s aardse zus op zich heeft genomen, en Jeremy Jordan als Kara’s collega en vriend de sterren van de hemel. Als laatste de charismatische acteur Mehcad Brooks als James Olsen. De scènes tussen hem en Kara zijn echt om te smullen.
Volg Supergirl
Kara
Kara