Manifest is een Amerikaanse fantasyserie van de zender Netflix (voorheen NBC). De serie ging in première op 24 september 2018.
Toen Montego Air Flight 828 veilig aankwam na een turbulente maar routinevlucht, waren de bemanning en passagiers opgelucht. Maar in de tijdspanne van die paar uur was de wereld vijf jaar ouder en hadden hun vrienden, families en collega's na rouw om hun verlies de hoop opgegeven en verder gegaan. Nu, geconfronteerd met het onmogelijke, krijgen ze allemaal een tweede kans. Maar naarmate hun nieuwe realiteiten duidelijk worden, ontvouwt zich een dieper mysterie en sommige van de teruggekeerde passagiers beseffen al snel dat ze misschien bedoeld zijn voor iets dat groter is dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden.
Heb voor nu Manifest een 7 gegeven puur op de pilot.Het verhaal maakt je benieuwd naar wat er gaat gebeuren.Al komt het verhaal erg bekend voor van andere series.Hoop alleen dat het niet al te vaag gaat worden.Dat kan een serie helemaal verpesten.De special effects zijn erg goedkoop.tenminste de enige special effect dan op het einde van de pilot.
Ik wacht nog af of het cijfer lager of hoger word het heeft potentie voor nu.
S1 was echt goed. Maar elk seizoen werd al snel iets minder. S4 ben ik mee bezig, maar kom er bijna niet doorheen. Saai, herhaling. Het is dat ik de laatste aflevering wil zien. Maar ze hadden het bij 2 seizoenen mogen houden.
In het begin was ik wel enthousiast, maar de laatste paar afleveringen zijn vooral langdradig en saai. Veel drama ook, had meer mystery/sci-fi achtig verwacht. Ik ben blijkbaar niet de enige, aangezien de kijkcijfers in Amerika ook ontzettend gedaald zijn sinds de pilot.
Klopt, ik had ook meer SF/tijdreis/mysterie verwacht, maar het wordt steeds religieuzer met die "callings" waar in feite alles om draait. Iedere keer wordt er weer een nieuw "probleem" bij iemand opgelost door een calling, maar het uiteindelijke verhaal over die vijf jaar en waar het vliegtuig en de passagiers al die tijd verbleven wordt totaal niet meer op ingegaan. Het is één groot familiedrama geworden.
De serie deed me eerst wat denken aan het scenario van 'Lost'. Het geheim van een vlucht en zijn passagiers die vragen oproepen over hun levensdoelen. Het is mysterieus en blijft vragen oproepen. De serie is ook boeiend maar kan naar mijn mening niet evenaren aan 'Lost'. Evengoed is het wel een serie met pit en vond ik het algemeen wel aangenaam om te volgen. Thema's geloof, ongeloof en n mix van bijbelse verhalen zit er ook wat in verweven. Het is nog altijd zeer onduidelijk na seizoen 3 waar ze naartoe willen met de serie....
Mijn laatste reactie op deze serie. Het eerste seizoen begon interessant en mysterieus maar eindigde steeds meer in een religieus familiedrama. Zonde van mijn tijd, score verlaagd naar een 4.