Manhattan Love Story - Eerste aflevering
5.5
Jessica Dillema geeft Manhattan Love Story - Eerste aflevering een 5.5.

Deze komedieserie werd als volgt omschreven: “Heb jij je ooit afgevraagd wat jouw date van je vond? Deze romantische komedie laat de verschillen tussen mannen en vrouwen zien door de ogen van een nieuw stel dat pas begonnen is met daten.” Klink interessant, maar of ik nou zo tevreden ben over de uitwerking…

Persoonlijk vond ik de trailer het grappigst en vond ik de aflevering weinig toevoegen. De personages zijn te stereotype en het lijkt alsof ze alle stereotypen samen hebben gevoegd en één personage voor zowel de mannen als vrouwen hebben gemaakt. Dit zorgt ervoor dat beiden te overdreven zijn en het niet realistisch overkomt. Ik ben gek op romcoms, maar Manhattan Love Story is gewoon geen topper, hoe graag je ook zou willen.

Annaleigh Tipton, bekend van America’s Next Top model, speelt Dana, een meisje dat net naar Manhattan verhuisd is voor een nieuwe baan. Aan de andere kant hebben we Peter (Jake McDorman, Greek) die werkt voor een bedrijf dat onder andere namen grafeert in van alles en nog wat. Door een gezamenlijke vriend (Dana’s vriendin uit haar studententijd en Peters broer) worden ze aan elkaar gekoppeld.

We zien direct het proces van een blind date, want ze gaan elkaar googelen en bekijken op Facebook. Dana is echter zo onhandig en niet technisch dat ze zijn naam intypt als status update en hem belt in plaats van dat ze op verstuur drukt bij het verzenden van een sms’je.

De voice-over van de dame en heer zijn gewoonweg irritant. Waar ze normaal gesproken wat horen toe te voegen heb ik hier vaak het idee dat ze alleen maar afleiden. Ik denk dat ze nog veel meer met daadwerkelijke dialogen en emoties kunnen werken in plaats van dat ze het allemaal willen overbrengen via voice-over. Daarnaast zijn de voice-overs helemaal niet zo grappig als ze blijkbaar zouden moeten zijn. In de trailer werkt het, maar in de gehele aflevering is het net wat teveel; zeg het maar gewoon hardop.

Ik mis het gevoel dat de serie mij zou horen te geven. Ik heb niet het gevoel dat de twee personages bij elkaar passen, ik zou zelfs eerder zeggen dat ze elkaar maar beter kunnen laten zitten. Het eerste romantische gebaar van Peter is onder dwang van het andere koppel, en het volgende romantische gebaar lijkt simpelweg niet bij zijn personage te passen.

In films heb ik vaak genoeg gezien hoe jongens waar je beter niet voor kunt vallen plots echte heren en romantici blijken te zijn, maar in Manhattan Love Story geloof ik er niks van. Daarnaast is de chemie tussen de personages ver te zoeken. Ik ben groot liefhebber van romantische komedies, maar Manhattan Love Story slaat echt de plank mis. Het concept is leuk, maar simpelweg slecht uitgewerkt. Ook de andere personages hebben totaal geen indruk op mijn achtergelaten. Ze waren te standaard, oninteressant en niet uniek.

Wat ik wel leuk vond? De bucket list die Dana heeft opgesteld. Zo wil ze bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld zien, maar wil ze ook een keer de eerste persoon in de bibliotheek zijn en dan de hele dag lezen totdat ze door de bewaker weg wordt gestuurd. Het gezamenlijk afwerken van dat lijstje lijkt mij dan nog het meest interessant om te zien en geeft mij nog een beetje hoop voor de serie.

Ik heb in een andere recensie gelezen dat de tweede aflevering al stukken beter moet zijn, dus die ga ik nog proberen, maar als ik dan nog niet voor de serie ben gevallen dan schrap ik hem snel van mijn lijstje. Er zijn simpelweg betere series.

Over de auter, Jessica Dillema

Jessica Dillema
Jessica (1990) is een echte tv-serie verslaafde. Dankzij MijnSerie kan ze sinds 2012 haar liefde voor series en schrijven combineren door series te recenseren voor MijnSerie. Al snel raakte ze meer betrokken bij MijnSerie en is ze van 2012 tot en met 2017 ook als vrijwilliger achter de schermen van MijnSerie actief geweest als Content Manager. Wegens een drukke baan en het bijhouden van haar eigen persoonlijke blog heeft ze een stapje terug gedaan.
Bekijk profiel van Jessica Dillema