
Hoewel WBD het kijkerspubliek niet uitsplitste naar lineair en streaming, zei het bedrijf wel dat HBO Max zondag zijn beste dag ooit beleefde, dankzij House of the Dragon.
De gegevens van Samba TV toonden ook een dramatische daling in het kijkerspubliek ten opzichte van het eerste seizoen, met het bericht dat 1,3 miljoen Amerikaanse huishoudens de première-aflevering van seizoen twee bekeken op HBO en HBO Max. Dat is vergeleken met de 2,6 miljoen die naar de première van het eerste seizoen keken.
Dit is niet per se het nieuws waar HBO op hoopte met het nieuwste seizoen, maar alle hoop is nog niet verloren, want het wekelijkse kijkerspubliek is waarschijnlijk een zinvoller gegeven dan het kijkerspubliek op de premièreavond.
Het kijkerspubliek was bezig met het inhalen van het eerste seizoen voorafgaand aan de laatste aflevering. In de week voorafgaand aan de start van seizoen twee kreeg het eerste seizoen ongeveer 1 miljoen kijkers, wat het grootste publiek is dat de titel in meer dan anderhalf jaar heeft gezien. Dit zou erop kunnen wijzen dat seizoen twee de komende weken meer kijkers zal trekken, omdat het publiek de serie opnieuw gaat bekijken en een mogelijke herkijk afmaakt.
Buiten de VS is de serie een groot succes. In Latijns-Amerika brak de première-aflevering van seizoen twee kijkcijferrecords met een groei van 30% ten opzichte van de première van het eerste seizoen. Het is de grootste lancering voor HBO Max in de regio volgens WBD.
House of the Dragon is van co-bedenker/uitvoerend producenten George R.R. Martin, co-bedenker/co-showrunner/uitvoerend producent Ryan Condal, co-showrunner/uitvoerend producent/regisseur Miguel Sapochnik en uitvoerend producenten Sara Hess, Jocelyn Diaz, Vince Gerardis, Ron Schmidt. Het is gebaseerd op Martin's Fire & Blood.
Dat is voor mij bij deze serie niet anders. Het is niet slecht, maar niet zo intrigerend als het origineel.