10
Jessica Dillema geeft "Hart of Dixie - Seizoen 1" een 10.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 november 2012.
1
0

Hart of Dixie - Seizoen 1

Hart of Dixie vertelt het verhaal van dokter Zoe Hart (gespeeld door Rachel Bilson). Ik was al een grote fan van Rachel Bilson in The O.C., maar in Hart of Dixie komt ze echt goed tot haar recht als actrice. Zoe is een echte in Chanel geklede New Yorker die hartchirurg wil worden. Echter om de beurs te krijgen in het ziekenhuis waar haar vader werkt moet ze verplicht twaalf maanden in een praktijk werken aan haar sociale vaardigheden als dokter. Hiervoor moet ze mensen gaan zien als personen met emoties en niet als puzzels die ze op moet lossen. Nu haar beurs niet doorgaat moet ze op zoek naar iets anders. Toen Zoe afstudeerde zat er ene Harley Wilkes in het publiek, welke haar een baan aanbood in zijn praktijk. Sindsdien heeft hij haar ansichtkaarten gestuurd. Nu, vier jaar later heeft ze geen andere keus dan alsnog op zijn aanbod in te gaan.

Eenmaal aangekomen in Bluebell Alabama komt Zoe erachter dat Harley Wilkes is overleden en zijn praktijk heeft nagelaten aan haar. Of eigenlijk de helft van de praktijk. Ze moet hem namelijk delen met dokter Brick Breeland (Tim Matheson, Bonanza) en hij is niet van plan dat zomaar te laten gebeuren. Voor een echte New Yorker is het kleine stadje Bluebell een enorme cultuurschok en dit zorgt voor enorme humor in de serie. Het stadje zou je kunnen vergelijken met Stars Hollow in Gilmore Girls, met alle traditionele feesten die plaatsvinden en iedereen die iedereen kent. Het is erg leuk om te zien hoe moeilijk ze het vindt om zich aan te passen aan de gemeenschap van Bluebell. Daarnaast valt ze ook nog als een blok voor George Tucker (Scott Porter). Echter is dit niet zomaar een man uit Bluebell. Nee, hij is de verloofde van Lemon Breeland (Jaime King, Gary unmarried), de dochter van Brick. Brick ziet Zoe het liefst zo snel mogelijk vertrekken naar New York zodat hij weer de enige dokter in Bluebell is.

Na het veroorzaken van een ongeluk heeft Zoe tickets geboekt om terug te vliegen naar New York, maar wordt door haar eerste echte patiënt overgehaald toch te blijven. Ze raakt bevriend met burgemeester en voormalig NFL footballster Lavon Hayes (Cress Williams, Close to home) en ze voelt zich niet alleen aangetrokken tot George, maar ook tot Wade Kinsella (Wilson Bethel). Ik denk dat ik niet eens hoef te beginnen met vertellen hoe deze factoren een erg interessant, grappig en dramatisch verhaal kunnen opleveren. Het is echt een serie waar je lekker voor gaat zitten met je vriendinnen waarbij je meeleeft en ondertussen geniet van de drama, de humor en de lekkere hapjes Wilson Bethel (The Young and the Restless) en Scott Porter (Friday Night Lights). Voor welk team ben jij? George, Wade, of moet Zoe gewoon iemand anders zoeken?

De serie weet elke aflevering interessant te houden met leuke en spannende wendingen en het seizoen wordt afgesloten met een finale die je laat smachten naar het tweede seizoen. Gelukkig komt die er ook en kunnen we vanaf 2 oktober weer elke week genieten van Zoe Hart en alle drama en humor in Bluebell.
Volg Hart of Dixie
Bluebell
04x10