Hannibal is een Amerikaanse dramaserie van de zender NBC. De serie ging in première op 4 april 2013.
Gebaseerd op de Thomas Harris romans. Dit drama volgt een FBI profiler (Dancy) welke de gave heeft dat hij de gedachtegang van een seriemoordenaar begrijpt. Hij gaat samenwerken met Hannibal Lecter, een briljante psychiater welke stiekem een moordenaar is.
Nee, laat die Mads Mikkelsen maar vreemde types spelen. In ‘Jagten’ een basisschoolleraar waarvan men dacht dat hij niet van zijn leerlingen af kon blijven, in ‘Adams Apples’ een priester met tunnelvisie die een neo-nazi appeltaarten leert bakken en in Hannibal zit hij weer een gerookte milt op een bedje van gebakken niertjes met een mousse van kokos en gember naar binnen te slurpen.
Hannibal is precies wat je ervan zou verwachten en wordt met elke aflevering zieker. En dat vinden we prettig. Niks mis met lekker ziek op z’n tijd. Ook zit Laurence Fishburne er een beetje in en dat is natuurlijk altijd bonus. Vind ik dan. Niet kijken als je al gestrekt gaat bij het aanschouwen van een bloedneus of een gescheurde teennagel.
Doodzonde dat het gecanceld is!! Dat domme Amerika weet niet wat kwaliteit is! Was het maar een serie van netflix of een betaal tv zender dan had het nog een aantal jaar mogen blijven draaien.
Haha, dat is natuurlijk onzin. Geen enkele netwerkzender had Hannibal drie seizoenen op de buis gehouden. Je mag dus NBC op je knieën danken dat je alsnog maar liefst! drie seizoenen hebt gehad van deze serie. Er wordt al gesproken over mogelijke andere zenders/streamingdiensten. Deze wordt wel vernieuwd, denk ik. Ik zeg Amazon.
Ik heb nu vijf afleveringen gezien van deze serie en ik heb echt nog geen idee wat ik ervan vind. (en ik heb toch meestal wel heel snel een hot or not gevoel) Aan de ene kant vind ik het interessant hoe de serie zich verder gaat ontwikkelen, aan de andere kant vind ik het een beetje saai ... Misschien komt het omdat ik nog steeds met het filmverhaal in mijn hoofd zit en deze serie daar totaal niet op lijkt ...
Ik ga toch de serie afkijken en ga dan mijn hot or not mening vormen ;-)
Ik heb nu de eerste 4 afleveringen van seizoen 3 gezien, maar ik vind het verhaal niet boeiend meer. Geen spanning meer. Veel drroom momenten en flashbacks. Naar mijn meningen hadden de makers na seizoen 2 moeten stoppen. Het kat en muisspel tussen Hsnnibal en Will is voor mij nu wel klaar, tenzij ze er iets vernieuwends aan toe gaan voegen
seizoen 2 is bijna afgelopen, en daarna stop ik toch echt met kijken. De gruweldaden zijn echt te goor om te zien en een diepgaand verhaal zie ik er niet echt meer in. Alles wordt in zo'n chaos gepresenteerd dat ik gewoon geen zin meer heb om me er in te verdiepen.
De kans dat Hannibal een nieuw thuis vindt is nog kleiner geworden. Bryan Fuller meldt op Twitter dat Amazon en Netflix besloten hebben te passen voor het vierde seizoen. De kans dat Netflix de serie op zou pikken was al erg klein, omdat Amazon de streamingrechten in handen heeft. Dat ook Amazon besloten heeft de serie aan zich voorbij te laten gaan, maakt een nieuw seizoen nog onwaarschijnlijker.
Daar komt bij dat castleden als Hugh Dancy en Mads Mikkelsen onlangs uit hun contract vrijgelaten zijn. De hoop voor het vierde seizoen lijkt daarmee met de dag kleiner te worden, al worden er nog altijd nieuwe opties bekeken.
Intrigerende serie. Ik heb ze in 4 avonden uitgekeken.Nu blijf ik verdwaasd achter.Is dit cult, of is het niks anders als parasiteren op het bijna mythische figuur als Hannibal Lecter? Ga het tweede seizoen zeker een kans geven.
Hoewel ik er vaak weinig van begrijp... ( ik verdwaal in de psychose van Will Graham en de geniaal uitgewerkte plannen van Hannibal)... kan ik niet anders dan gebiologeerd blijven kijken naar deze wonderbaarlijke en werkelijk prachtig vormgegeven wereld.
Dit is geen geen gewone serie... Dit is kunst !