Picture not found
8
Peter Rotthier geeft Geub - Eerste aflevering een 8.
10 september 2019, 08:05 door Peter Rotthier
Geub - Eerste aflevering
Comedian Philippe Geubels is zowel in Vlaanderen als Nederland bekend. Na passages in diverse progamma’s in beide landen, verblijde hij ons met eigen programma’s zoals Geubels en de Belgen, Taboe en de medische quiz Is er een dokter in de zaal. Tussendoor draafde hij ook op in enkele films. Het kon dan ook niet uitblijven dat de komiek zijn eigen fictiereeks kreeg.
Geub draait ook helemaal rond de man met het nasale stemgeluid en laat de kijker meekijken in het leven van de Philippe Geubels. Let wel, Geub is fictie, dus je moet alles met een degelijke korrel zout nemen en er zal links en rechts misschien wel iets autobiografisch inzitten, maar het doel is om humor te brengen en dat lukt niet bepaald met een leven vol rozengeur en maneschijn.
In de eerste minuten van Geub worden we al meteen met de neus op de feiten gedrukt en komt de rode draad in deze serie al meteen ter sprake. Geubels is op weg om een parachutesprong te maken voor een goed doel. Hij heeft zich langs de kant van de weg geplaatst want hij heeft het moeilijk. Zijn vrouw heeft hem namelijk verlaten en woont nu samen met een Hollander, die haar vader zou kunnen zijn. Pikant detail, het nieuwe koppel woont naast hem. Zo wordt hij voortdurend geconfronteerd met zijn scheiding.

Met een eerste aflevering wil elke maker onmiddellijk een beklijvende indruk maken. Zeker in een serie die als humoristisch door het leven moet gaan en waarin een van de grootste Vlaamse komieken de hoofdrol speelt, wil je de kijker iets geven in die debuutaflevering, waarover ’s anderdaags gesproken wordt op de werkvloer. De parachutesprong voor het goede doel, is de perfecte gelegenheid om spraakmakende televisie te maken. Het zorgt voor actie en zeker als er iets misloopt en een van de andere beroemdheden ten gronde stort, heb je extra voer om enkele afleveringen op te teren.
Het leuke aan Geub is dat Philippe Geubels zichzelf speelt en het vooral de andere personages zijn die in hun rol moeten kruipen om de gags, die verwerkt worden, over te brengen op het publiek. De casting heeft daarvoor fantastisch werk geleverd om de perfecte aangevers te vinden om alvast van die eerste aflevering een aangenaam kijkstuk te maken waar een lach en een traan zeker op zijn plaats is.
Geub draait ook helemaal rond de man met het nasale stemgeluid en laat de kijker meekijken in het leven van de Philippe Geubels. Let wel, Geub is fictie, dus je moet alles met een degelijke korrel zout nemen en er zal links en rechts misschien wel iets autobiografisch inzitten, maar het doel is om humor te brengen en dat lukt niet bepaald met een leven vol rozengeur en maneschijn.
In de eerste minuten van Geub worden we al meteen met de neus op de feiten gedrukt en komt de rode draad in deze serie al meteen ter sprake. Geubels is op weg om een parachutesprong te maken voor een goed doel. Hij heeft zich langs de kant van de weg geplaatst want hij heeft het moeilijk. Zijn vrouw heeft hem namelijk verlaten en woont nu samen met een Hollander, die haar vader zou kunnen zijn. Pikant detail, het nieuwe koppel woont naast hem. Zo wordt hij voortdurend geconfronteerd met zijn scheiding.

© Eén
Met een eerste aflevering wil elke maker onmiddellijk een beklijvende indruk maken. Zeker in een serie die als humoristisch door het leven moet gaan en waarin een van de grootste Vlaamse komieken de hoofdrol speelt, wil je de kijker iets geven in die debuutaflevering, waarover ’s anderdaags gesproken wordt op de werkvloer. De parachutesprong voor het goede doel, is de perfecte gelegenheid om spraakmakende televisie te maken. Het zorgt voor actie en zeker als er iets misloopt en een van de andere beroemdheden ten gronde stort, heb je extra voer om enkele afleveringen op te teren.
Het leuke aan Geub is dat Philippe Geubels zichzelf speelt en het vooral de andere personages zijn die in hun rol moeten kruipen om de gags, die verwerkt worden, over te brengen op het publiek. De casting heeft daarvoor fantastisch werk geleverd om de perfecte aangevers te vinden om alvast van die eerste aflevering een aangenaam kijkstuk te maken waar een lach en een traan zeker op zijn plaats is.
Over de auteur, Peter Rotthier

Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Bekijk profiel van Peter Rotthier