Peter Rotthier geeft "Euphoria - Seizoen 1 en 2 (DVD)" een 10.
Geschreven door Peter Rotthier op 30 december 2022.
4
0

Euphoria - Seizoen 1 en 2 (DVD)

Dvd-release van Euphoria, één van de meest spraakmakende series van de afgelopen jaren.

Het is lang geleden dat ik nog eens een dvd in handen heb gekregen om duimen en vingers bij af te likken. De voorbije jaren ergerde ik mij vooral aan naakte serie dvd uitgaven waarbij alleen maar het betreffende seizoen op terug te vinden was. In het verleden waren dvd releases het summum voor heel wat fans door de extra's die mijn op de schijfjes kon terugvinden. Die extra's konden allerlei dingen bevatten en soms vormden die een absolute meerwaarde maar geregeld kwamen er ook passages bij die alleen voor de die hard fans betekenis hadden.

Euphoria
© HBO

Dat er in deze tijden waarin je bijna elke serie onbeperkt kan streamen, nog steeds dvd's verschijnen mag je al merkwaardig noemen. Er zijn ook heel wat series die, tot op heden, niet op dvd verschenen zijn, ook al zijn ze afgelopen en hebben ze toch enkele seizoenen gelopen.

De dvd-release van Euphoria is dan ook een schot in de roos. Eén van de beste series van de afgelopen jaren waarvan tot heden twee seizoenen ingeblikt werden met, dankzij Covid, twee extra afleveringen als tussendoortjes. Die twee seizoenen en de extra afleveringen zijn alvast terug te vinden op deze release. Daarnaast krijgt je als fan nog weel wat extra's op hun boterham. Zo nemen de makers je mee achter de schermen van de serie en worden zowel de twee seizoenen en de tussen-afleveringen betrokken in deze extra content.

Euphoria
© HBO

Voor wie Euphoria niet kent omdat de HBO serie in de Nederlandse taalgebieden alleen maar te zien was op streamingdiensten zoals Streamz en HBO Max toch ook een woordje uitleg over deze spraakmakende serie over een op hol geslagen tiener. Rue Bennett is een zeventienjarige juffrouw die aan het begin van de serie terug thuiskomt na een verblijf in een afkickcentrum. Dat betekent echter niet dat Rue, terug thuis, een braaf leventje gaat leiden. Ze blijft de wereld verkennen en daarbij horen drugs, seks en heel wat andere dingen bij. Euphoria volgt het leven van Rue en haar vrienden, wat zorgt voor heel wat confronterende passages die eigen zijn aan de hedendaagse jeugd.

Zoals we gewoon zijn van HBO series wordt de controverse niet uit de weg gegaan en wordt je als kijker met de neus op de feiten gedrukt in dit beklijvende drama. Mocht je na de feestdagen nog ergens een aankoopbon hebben liggen waarmee je niet weet wat te kopen, is deze dvd zeker een aanrader om enkele heerlijk kijkavonden mee door te brengen. En zelfs zonder aankoopbon, is de aanschaf van dit werkstukje geen verloren kost. Een dikke tien voor deze release is dus op zijn plaats.
Volg Euphoria
All My Life, My Heart Has Yearned for a Thing I Cannot Name
02x08