Helgoned geeft "Young Sheldon - Seizoen 2 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 4 september 2021.
1
0

Young Sheldon - Seizoen 2 (DVD)

Sterk tweede seizoen van prequel van The Big Bang Theory kent helaas een zeer eenvoudige dvd-presentatie.

Het was natuurlijk logisch dat CBS, nadat bekend werd dat The Big Bang Theory wellicht wel eens ten einde zou komen, nadacht over een vervanging. In september 2017 ging Young Sheldon in première, een komedieserie over de jeugd van Sheldon Cooper (Iain Armitage, Big Little Lies). De Sheldon Cooper uit The Big Bang Theory, Jim Parsons (Judging Amy) verzorgt niet alleen de voice-over, maar is ook uitvoerend producent van de serie.

Young Sheldon
© CBS

In dit tweede seizoen zien we Sheldon worstelen met zijn briljante brein en de normale dingen in het leven. Zijn bezorgde, beschermende moeder Mary (Zoe Perry, Scandal) en George (Lance Barber, The Comeback) proberen hem op hun eigen manier alles uit te leggen en hem voor te bereiden op de wereld, maar het meeste heeft hij toch aan zijn oma Meemaw (Annie Potts, Chicago Med). Zij is zijn luisterend oor, maar ze zegt hem ook waar het op staat als Sheldon te ver gaat. Fascinerend is dat Meemaw een relatie heeft met de professor van Sheldon, dokter John Sturgis (Wallace Shawn, Gossip Girl).

Uiteraard wordt Sheldon op de huid gezeten door zijn oudere broer Georgie (Montana Jordan, The Legacy of a Whitetail Deer Hunter) en vooral zijn tweelingzusje Missy (Raegan Revord, Modern Family). Maar in dit tweede seizoen heeft Sheldon toch de meeste moeite met klasgenote Paige (McKenna Grace, The Handmaid’s Tale). Zij is ongeveer even oud als Sheldon, net als hem hoogbegaafd en Sheldon ziet in haar een grote rivale in de strijd om de aandacht van professor Sturgis. Ondertussen zit broer Georgie achter de knappe Veronica aan en hebben de ouders van Cooper de nodige relatieproblemen.

Young Sheldon
© CBS

Young Sheldon is een geslaagde prequel van The Big Bang Theory. De serie is grappig, heeft erg leuke personages en de scripts zijn sterk. Het is vooral een warme serie, zonder overdreven zoetsappig te zijn. In tegenstelling tot het eerste seizoen zijn de afleveringen consequent sterk en zijn de hoofdrolspelers echt goed op elkaar ingespeeld. Het verbaast mij dan ook niets dat in Amerika in oktober het vijfde seizoen gaat starten. In Nederland is de serie op Comedy Central te bekijken.

De Nederlandse dvd uitgave is helaas een kaal gebeuren.

De Nederlandse dvd-uitgave is helaas een kaal gebeuren. De 22 afleveringen zijn op twee schijfjes gezet. De titels van de afleveringen zijn op de binnenkant van de hoes weergegeven. De beeldkwaliteit en het geluid zijn prima. De tekst op de hoes is in het Nederlands en Frans, en naast de Nederlandse ondertiteling zijn er ook Franse, Deense, Noorse, Finse, Zweedse en Engelse versies. Er is geen enkele bonusinhoud bijgevoegd en dat is ronduit teleurstellend. De serie verdient echt veel beter, naar mijn mening.
Volg Young Sheldon
A New Home and a Traditional Texas Torture
07x12