8
Helgoned geeft "Virgin River - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Helgoned op 16 december 2020.
6
0

Virgin River - Seizoen 2

Na ruim een jaar wachten verscheen eind november dan eindelijk het tweede seizoen van Virgin River in zijn geheel op Netflix. Aan het einde van het eerste seizoen zagen we dat Melinda ‘Mel’ Monroe (Alexandra Breckinridge, American Horror Story) aardig gesetteld was in het kleine stadje Virgin River. Ze was een goed geolied medisch duo met dokter Vernon Mullins (Timothy Hutton, The West Wing) en vond een nieuwe liefde bij Jack Sheridan (Martin Henderson, Grey’s Anatomy). Toen bleek dat de ex-vriendin van Jack zwanger was, reisde ze weer terug naar Los Angeles.

Virgin River

Na een periode van bezinning keert Mel Monroe uiteindelijk weer terug naar de praktijk van dokter Vernon Mullins, die haar met open armen ontvangt. Ook Hope McCrea (Annette O’Toole, Halt and Catch Fire) is bijzonder blij dat zij weer terug is, al was het omdat ze nu meer tijd kan investeren aan de opgelaaide liefde tussen haar en Vernon Mullins. Jack is veel minder enthousiast, Mel heeft hem maandenlang genegeerd en is teruggekeerd zonder eerst wat van zich te laten horen. Ondertussen gaat de zwangerschap van zijn ex-vriendin Charmaine (Lauren Hammersley, Mr. D) met complicaties gepaard.

De eerste afleveringen zijn echt weer even wennen.

In dit tweede seizoen maken de producenten weer goed gebruik van de prachtige omgeving, de blauwgekleurde rivier, de glooiende bergen en mooie bossen. De eerste afleveringen zijn echt weer even wennen. Ik vond de dialogen soms tenenkrommend en de afleveringen wel heel erg ‘soapy’. Vooral de interactie tussen Mel Monroe en Charmaine is aan het begin niet echt natuurlijk en komt gemaakt over. Daarna vindt de serie wel haar ritme, er is meer drama en de ontwikkelingen voelen voor mij veel natuurlijker. De voorspelbaarheid gaat dan voor mij over in vertrouwdheid.

Virgin River

Na de stroeve start gaat de serie gelukkig goed los. De dialogen worden natuurlijker en je wordt als kijker veel gemakkelijker in de verhalen getrokken. Jack worstelt met zijn aankomend vaderschap en met zijn oorlogsverleden als marinier. Maar in zijn reünie met zijn strijdmakkers praat hij niet over zijn trauma’s en blijft hij vasthouden aan zijn stoere imago. Zijn collega Preacher (Colin Lawrence, Battlestar Galactica) is de kok in Jack’s restaurant en heeft minder moeite om zijn oorlogsverleden te verwerken. Zijn liefdesleven is echter net zo gecompliceerd als dat van Jack, als de liefde van zijn leven wordt achtervolgd door haar gewelddadige ex-man. Een andere voormalige strijdmakker van Jack en Preacher, Dan Brady (Ben Hollingsworth, Code Black) heeft gekozen voor een carrière bij een gewelddadige drugsbaron.

Het tweede seizoen van Virgin River is na het roestige begin een waardig vervolg op het eerste seizoen geworden.

Het tweede seizoen van Virgin River is na het roestige begin een waardig vervolg op het eerste seizoen geworden. De liefhebbers kunnen genieten van de prachtig geschoten beelden van het landschap van de provincie British Columbia in Canada, dat moet doorgaan voor Humboldt County, Californië. De acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld en je raakt gemakkelijk vertrouwd met ieders eigenaardigheden. En het kleine lief en leed wordt daardoor heel natuurlijk overgebracht. Dit seizoen werd gefilmd in de laatste maanden van 2019, Netflix heeft de afleveringen dus even op de plank gehouden. Inmiddels is er ook een derde seizoen aangekondigd, maar dat kon ook niet anders na de grote cliffhanger waarmee de tiende en laatste aflevering eindigt. Hopelijk hoeven we niet weer een jaar te wachten op het vervolg.
Volg Virgin River
Father Christmas
Father Christmas