The Returned - Seizoen 2 (DVD)
7
Sandra Hutchison geeft The Returned - Seizoen 2 (DVD) een 7.

The Returned - Seizoen 2 (DVD)

De spannende, mysterieuze serie The Returned - ook bekend onder de titel Rebound Les Revenants - start in dit tweede seizoen met beelden van een ambulance, haastig onderweg naar een ziekenhuis. In de ambulance de hoogzwangere Adèle (Clotilde Hesme). Het is nu zes maanden na de mysterieuze verdwijning van een groep agenten die de taak hadden de mensen bij het dorpshuis De Helpende Hand te beschermen tegen een groep uit de dood teruggekeerde mensen. Deze zogenaamde doden staan onder leiding van Lucy (Ana Girardot) die haar zinnen op de baby van Adèle lijkt te hebben gezet. Het waarom wordt in de loop van de afleveringen langzaamaan wat duidelijker.

De serie brengt je nooit echt naar het puntje van je stoel.

Naast Lucy en Adèle zijn gelukkig ook de meeste andere personages van de eerste reeks weer aanwezig. De dramatische verhaallijnen rondom hun personages worden nu verder uitgediept. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de geheimzinnige achtjarige Victor (Swann Nambotin) over wie de kijker nu eindelijk meer te weten zal komen. Zijn rol lijkt elke aflevering eigenaardiger te worden. Ook vader Jérôme (Frédéric Pierrot), zijn vrouw en zijn dochters; de tweelingzusjes Camille (Yara Pilartz), en Léna (Jenna Thiam), lijken nu de kans te krijgen om weer dichter naar elkaar toe te groeien. Opvallend is dat een aantal personages een keerpunt hebben bereikt: ze willen hun fouten herstellen of zijn compleet door de voorvallen in de eerste reeks veranderd. Daarnaast is er een heel regiment aan nieuwe acteurs aan de serie toegevoegd. Veel nieuwe gezichten passeren de revue, sommigen versterken wel degelijk het verhaal, maar je kunt je afvragen of deze aanvulling werkelijk nodig was.
The Returned
© Canal+

Vergeleken met diverse andere series uit dit genre is het verloop van The Returned tergend traag te noemen: de serie brengt je nooit echt naar het puntje van je stoel. Ook is de serie geen enkel moment echt grof of bloederig en schrikeffecten zijn achterwege gelaten. Eigenlijk moet de serie het vooral hebben van het continu aanwezige mysterie. The Returned is zelfs zo raadselachtig dat het zich veelvuldig op het randje van irritatie begeeft. Dit laatste hoeft niet negatief opgevat te worden; het onverklaarbare is een uitgangspunt waar je van moet houden. Daar de gemiddelde kijker toch de hoop zal koesteren om aan het eind antwoorden te krijgen, zullen de meesten de serie vermoedelijk tot de laatste aflevering trouw blijven.

The Returned
© Canal+
In elk geval heeft de The Returned een bijzondere cast om zich heen verzameld. Neem bijvoorbeeld de actrice Clotilde Hesme, die op geloofwaardige wijze een hoogst egoïstische, irritant deprimerende Adèle weet neer te zetten. Ook de jonge acteurs, waaronder Jenna Thiam (Lèna) en Swann Nambotin (Victor) laten wel degelijk zien te kunnen acteren. Daarnaast bevat de serie genoeg drama, verhaallijnen en eigenaardigheden om de kijker tot het eind toe geboeid te houden. Echter als je verwacht alle antwoorden rondom het mysterie op een presenteerblaadje te krijgen dan kom je bedrogen uit. Ook in dit seizoen blijft er genoeg te raden over, het onverklaarbare blijft intact.

Over de auter, Sandra Hutchison

Sandra Hutchison
Sandra Hutchison (1971) was zodra ze haar eerste serie had gezien verkocht. Nu werkt ze dagelijks aan haar verslaving en kijkt ze bijna alles wat los en vast zit. Ze geeft de voorkeur aan spanning, fictie, humor en romantiek. Naast het kijken van series is ze ook een groot film- en leesfanaat. Een aantal jaren geleden begonnen om boeken niet alleen te lezen, maar ook haar eerlijke mening hierover te geven. Nu schrijft ze wekelijks recensies over boeken, films en series die ze graag en met veel enthousiasme deelt met jou.
Bekijk profiel van Sandra Hutchison