8
Peter Rotthier geeft "The Last Kingdom - Seizoen 2 (DVD)" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 15 november 2017.
1
0

The Last Kingdom - Seizoen 2 (DVD)

Na het eerste seizoen van The Last Kingdom kon je er zo goed als zeker van zijn dat er op het verhaal van de van geboorte Saksische Uthred, die opgevoed werd door Deense vikings, een vervolg zou komen. Met de boeken van Bernard Cornwell over de man kunnen de makers nog wel enkele jaren verder en als ze het niveau van de eerste twee seizoenen kunnen aanhouden, ligt er niets in de weg om deze serie over enkele jaren een waardig einde te geven.

Acteurs in die series lijken soms eerder op de buhne te staan voor een toneelstuk dan op de set van een serie.

Liefhebbers van kaskrakers als Game Of Thrones en Vikings zullen bij The Last Kingdom zeker hun gading vinden. Toch wil ik even waarschuwen want The Last Kingdom is een Britse productie en dat betekent dat alles er toch iets anders aan toe gaat. Bij heel veel Britse producties komt een gevoel boven van overacting. Acteurs in die series lijken soms eerder op de bühne te staan voor een toneelstuk dan op de set van een serie. De laatste jaren proberen ze in sommige reeksen dat gevoel wat weg te duwen door buitenlandse acteurs binnen te halen, maar de regisseurs slagen er dan meestal in om ook die buitenlanders in de Britse pas te laten lopen. De Duitser Alexander Dreymon (American Horror Story) die het hoofdpersonage vertolkt, ondergaat hetzelfde lot en wordt in zijn vertolking van de bastaard in datzelfde keurslijf geduwd. Op zich is daar niets mis mee, want het is en blijft een typische Britse stijl waarmee wereldwijd gescoord wordt.

The Last Kingdom

In dit tweede seizoen gaat het verhaal gewoon verder waar het eindigde in seizoen 1. Verwacht je maar aan een flinke portie geweld, gevechten, politiek gekonkelfoes, romantiek en verraad. De perfecte mix om van een historische serie een succes te maken. Dit tweede seizoen moet dan ook niet onderdoen voor zijn voorganger en gaat op hetzelfde elan verder. Een degelijke productie met veel afwisseling en spannende verhalen waarin goed geacteerd wordt.

Wie zich de dvd aanschaft, krijgt twee extra’s voorgeschoteld: The Making Of van dit tweede seizoen en een item waar de titel, The Story So Far, voldoende zegt waarover het gaat. Twee vrij interessante extra’s die de dvd versie toch wat extra glans geven.
Volg The Last Kingdom
Episode 10
Episode 10