8
Pascal Jans geeft "Peacemaker (2022) - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Pascal Jans op 14 september 2022.
6
1

Peacemaker (2022) - Seizoen 1

Regisseur James Gunn heeft in 2021 een succesvolle reboot van The Suicide Squad (2021) gemaakt. Eén van de smaakmakers uit deze film krijgt nu de kans om op eigen benen te staan en dat gaat hem best goed af. Ik heb het natuurlijk over Peacemaker (2022).

Normaliter begin ik altijd mijn recensie met een opbouw waar de serie over gaat, wie de personages zijn en wat ik persoonlijk van de serie vindt. Deze keer zal ik gelijk verklappen waarom je absoluut deze serie moet gaan kijken. Peacemaker (2022) gaat jullie harten stelen met één van de meest geweldige intro’s die ik ooit heb gezien! Onder begeleiding van de geweldige soundtrack 'Do You Wanna Taste It' van de Noorse glam metal band Wig Wam word je als kijker meegenomen door een fantastische en vooral hilarische choreografie waarbij de gehele cast ontzettend leuk meedoet. Ik heb alle afleveringen gekeken zonder de intro over te slaan, want dat zou respectloos zijn naar de makers van dit briljante idee. Daarnaast zet de intro gelijk de toon voor wat je van de serie kan verwachten. Ik zou bijna aan het eind van mijn recensie de intro met jullie delen in plaats van de trailer van deze serie, maar ga het vooral zelf aanschouwen.

Peacemaker gaat jullie harten stelen met één van de meest geweldige intro’s die ik ooit heb gezien!

De recensie zal vanaf nu normaal verlopen zoals jullie van mij gewend zijn. Peacemaker (2022) gaat verder waar de film The Suicide Squad (2021) is geëindigd. In een aftitelingsscène van de film zie je John Cena als Peacemaker in het ziekenhuis liggen, herstellende van zijn aanvaring met Bloodsport (Idris Elba, Luther). Christopher Smith alias Peacemaker is inmiddels wonderbaarlijk snel genezen van zijn verwondingen en kan na een aantal flauwe grappen tegen de schoonmaker met een taxi richting huis. Nou ja huis, het is een Amerikaanse trailer waarin hij bivakkeert en al snel wordt hij daar door een groep speciale agenten gevraagd om mee te werken aan een missie genaamd Project Butterfly. Aangezien Peacemaker nog steeds een bom in zijn hoofd heeft die ieder moment kan worden geactiveerd als hij niet gehoorzaamd heeft hij weinig andere keuzes dan meehelpen aan deze missie.

Voordat hij gaat beginnen is er één ding nog belangrijker en dat is het weerzien met zijn allerbeste vriend. Tijdens het verblijf in het ziekenhuis heeft deze vriend bij de vader van Peacemaker, Auggie Smith (Robert Patrick, Goliath), gewoond. De allerbeste vriend van Peacemaker is een adelaar genaamd Eagly. Het weerzien tussen deze twee is aandoenlijk aangezien ze elkaar hartstochtelijk knuffelen. Je leest het goed, deze serie gaat absurde situaties niet uit de weg en dat is kenmerkend voor James Gunn als je een beetje bekend bent met zijn eerdere werk. Naast flauwe, seksistische en absurde humor is er ook genoeg ruimte voor bruut en expliciet geweld. De combinatie spreekt mij erg aan en door de afleveringen heen hebben ze een goede balans weten te vinden. Als je niet van dit soort humor houdt dan kan ik mij voorstellen dat het op den duur gaat irriteren, maar persoonlijk heb ik het niet zo ervaren.

Peacemaker (2022)
© HBO Max

In Peacemaker (2022) loopt het anders dan de standaardformule en dat voelt verfrissend aan. Als je The Suicide Squad (2021) hebt gezien ken je een aantal personages al en als je de film niet kent is dat ook geen enkel probleem. Aan het begin van de serie krijg je een opfrisbeurt voorgeschoteld zodat iedereen het kan volgen. Vervolgens is er een rode draad door de afleveringen heen en die gaat over de zojuist genoemde missie. Hoe dit zich precies ontvouwt is lastig te omschrijven zonder spoilers weg te geven, maar neem van mijn aan dat er aan actie en humor geen gebrek is. Gedurende de missie staat Peacemaker er niet alleen voor en vormt hij een team met een aantal personages uit de voorafgaande film, gecombineerd met wat vers bloed. Eén van deze nieuwe gezichten is Leota Adebayo (Danielle Brooks, Orange Is the New Black). Er heerst een leuke chemie tussen deze twee personages, maar eigenlijk geldt dat voor de gehele cast. Je ziet duidelijk dat ze veel plezier hebben beleefd aan het maken van deze serie. John Cena zal nooit de beste acteur worden, maar hij doet zijn best en deze serie draait ook niet om de diepgaande dialogen. Hij heeft wel een goede timing als het aankomt op grappen en hij brengt veel zelfspot met zich mee.

Al met al heb ik mij uitstekend vermaakt met deze serie en ben ik benieuwd naar het tweede seizoen die reeds is aangekondigd (al is het bij HBO Max tegenwoordig erg onrustig). Ben je fan van superheldenseries of kijk je graag naar een combi van actie en humor dan zou ik deze serie zeker gaan kijken.
Volg Peacemaker (2022)
It's Cow or Never
It's Cow or Never