Orphan Black is een Canadese sciencefictionserie van de zender Space (en BBC America in de VS). De serie ging in première op 30 maart 2013.
Als de buitenstaander Sarah een vrouw zelfmoord ziet plegen die sprekend op haar lijkt, besluit ze om de identiteit van de overleden vrouw aan te nemen inclusief bankrekening en vriend. Al snel komt ze er achter dat ze hierdoor alleen maar dieper in de problemen is geraakt. Ze komt er namelijk achter dat zowel haar voorganger als zijzelf klonen zijn, waardoor ze zich af begint te vragen of zij de enigen zijn...
In Amerika hebben ze nu dus ook een BBC, ‘cause like Europe is like so F-ing edgy and raw and stuff like you know what I mean like CRAZY! Op die BBC is Orphan Black en dat is dus best ok.
Sarah is een hustlerin. Als zij op ‘t station een exacte kopie van zichzelf voor de trein ziet springen, besluit ze zich een tijdje voor te doen als het slachtoffer om zo wat extra knaken binnen te hengelen. Dat loopt dus niet helemaal zoals ze van tevoren had ingeschat. Gelukkig maar, want anders was Orphan Black er niet geweest en dat zou zonde zijn.?
Aardige serie ... van de week hele seizoen gekeken . Onder de indruk van Tatiana Maslany ... hoe ze al die accenten dropt .... Verhaal is BBC-ish ( BBC America ) .. voor de mensen die twijfelen .. BBC maakt bijna geen slechte producten ... ( Copper .. is ook zo'n juweeltje ! ) .. ik verheug me op seizoen 2
S02 gezien, en moet zeggen dag het ondanks het sterke acteren en hier mooi in beeld brengen, hij toch wat tegenviel. Tot de helft ging het goed. Druk, maar prima te doen. Toen werd het een beetje comedie en geregeld zucht momenten. Laatste twee/drie vloog hij toch wat uit de bocht. Teveel van het goede. Toch bleef je wel kijken, maar wat bij goede series niet veel voorkomt gebeurden hier wel. Je kijkt je medekijker geregeld aan zonder wat te zeggen. Je zoekt bevestiging na een vreemd moment...
En dan het einde. Het kan, en is niet vreemder dan het verhaal wat we al twee seizoenen volgen, maar is het aantrekkelijk om weer voor te gaan zitten.... Seizoen 3?
Weet het nog niet.
..... Maar zeker een serie om aan te beginnen! Let niet op mij....
Orphan Black is vernieuwd voor een 4e seizoen!
Bron: http://www.tv.com/shows/orphan-black/community/post/orphan-black-renewed-season-4-bbc-america-143101516704/
Ben ik absoluut niet met je eens. Ik vind seizoen 4 tot nu toe beter dan seizoen 2 en 3. Het hele verhaal rond de Castor klonen was saai en uitgekauwd.
De dood van Beth waar het allemaal mee begon en de dingen die zij heeft meegemaakt alvorens zij zelfmoord heeft gepleegd vindt ik erg interessant. Zo zie je maar dat Beth er meer vanaf wist dan gedacht werd.
Ik geef toe dat het hele verhaal rond Felix en zijn "zuster" mij niet interesseert maar ik ga gok dat er meer achter zit.
Allereerst, heerlijk dat we zo'n verschillende mening hebben. Intussen afl. 8,9 en 10 door gesmurft. Ik blijf erbij, het is niet boeiend meer voor mij. Ik voel geen spanning of verrassing meer. Misschien ook een beetje klaar met Tatiana. Hoewel ze natuurlijk wel alle Oscars en Emmy's van deze wereld mag winnen.
ik vind seizoen 4 ook een stuk beter dan 3, 3 kakte een beetje in. Maar ik denk wel dat het goed is dat sei5 de laatste is. Tatiana bewijst wel dat f*ckin goed kan acteren, vind het echt knap hoe ze al die klonen zo verschillend speelt.
minder.