Orange Is the New Black is een Amerikaanse dramedy serie van Netflix. De serie ging in première op 11 juli 2013.
Orange Is The New Black draait om Piper Chapman (Taylor Schilling), een New Yorker die naar een vrouwengevangenis wordt gestuurd nadat ze betrapt werd met een koffer vol met drugsgeld afkomstig van haar vriendin Alex Vause (Laura Prepon), een internationale drugshandelaar en Chapman’s voormalige geliefde. Piper moet op haar eigen manier de opgelegde vijftien maanden gevangenisstraf zien te doorkomen.
Ik weet niet wat het is met deze serie, of misschien ligt het gewoon aan mezelf maar wat mij betreft gaan ze elk seizoen sterk achteruit terwijl de eerste reeks toch wel best te smaken viel.
Ik ben nu halverwege seizoen 3 en voor mij lijkt het of men alle inspiratie opgebruikt heeft en het verhaal dan maar nieuw leven probeert in te blazen door er een aantal flashbacks tussen te smijten over het hoe en waarom de diverse personages in de gevangenis terecht gekomen zijn.
Mocht ik daar in het eerste seizoen nog een reden voor willen weten hebben, dan is die ondertussen al lang zoek want heel boeiend is het allemaal niet.
Inmiddels kabbelt het verhaal, voor zover er één is, gewoon rustig verder zodat het hele gebeuren voor mij een prima middel is geworden tegen slapeloosheid.
Misschien dat ik later nog wel even terug probeer op te pikken maar voorlopig ga ik toch wat anders kijken.
Ik had weinig vertrouwen in seizoen 3, na het toch wat teleurstellende seizoen 2. Gelukkig hebben ze mij kunnen verassen door het drama goed op te schroeven en de humor wat minder flauw en overdreven te maken. Het is gewoon jammer dat ik nu alweer de voorlopig laatste aflevering ga kijken. :D
Seizoen twee teleurstellend! Grappig, ik vond de serie juist een stuk sterker dan seizoen 1. Eindelijk werd de Piper en Alex verhaallijn geloosd en werd er geconcentreerd op het ijzersterke ensemble. Met als gevolg meer diepgang en treffende verhalen. Maar goed, het blijft gelukkig een topserie.
Dan zijn we het toch een keer oneens hahah. Wat vind je van seizoen 3? Zoals de aflevering met Dogget en Nicky en natuurlijk Craxy Eyes, P., Lorna, Red. Ik kan me wel trouwens vinden in dat ze de rest van het ensemble meer diepgang gaven in seizoen 2 en niet alleen aandacht gaven Piper en Alex. Ik snap ook niet die voorliefde voor Alex.
Ik heb pas vier afleveringen gezien van seizoen 3. Eerste afl vond ik zeer sterk, tweede wat minder, maar derde en vierde weer gewoon goed dus ben tevreden met het seizoen tot nu toe. Blijft voor mij een van de beste series op televisie en de beste Netflix Original.
Best vermakelijke serie die lekker wegkijkt en niet verveelt ondanks dat het geheel zich afspeelt op vrijwel een lokatie. een gevangenis.
Sterk punt van deze serie zijn de uiteenlopende en uitgesproken karakters.
Had het idee dat, na twee afleveringen gezien te hebben van S02, ze een andere aanpak hebben aangenomen. Losser, luchtiger, iets wat flauwer... Voor de USA markt misschien prima zet, maar wij keken elkaar een paar keer aan met een bling van "wh** the F***) Verhaal van Piper is op zich prima, maar alles er om heen... Beetje Soap niveautje. Hoop dat het bijtrekt, anders halen we het einde misschien niet...
Moet vele mensen gelijk geven dat seizoen 2 vergeleken met het eerste niets is. Voor mij valt dat te wijten aan het feit dat we minder Alex te zien krijgen. De humor vind ik ook wat slapper en Vee en haar groepje vind ik ook alles behalve aangenaam.Geef mij maar de oude Taystee.
Als 'Vrouwenvleugel' en 'Oz' een liefdesbaby zouden produceren, dan droeg 't de naam 'Orange Is The New Black'. Ik keek er tot dusver vier en likete 't best wel. Crazy Eyes voor president!
Ja, Orange is top. Ik heb goed gelachen om sommige momenten. Goad acteerwerk ook, goed geschreven afleveringen, toffe expositie en een hele toffe wereld die de makers neerzetten. 1 van de toffere series van de laatste tijd.
Ik ben nu halverwege seizoen 3 en voor mij lijkt het of men alle inspiratie opgebruikt heeft en het verhaal dan maar nieuw leven probeert in te blazen door er een aantal flashbacks tussen te smijten over het hoe en waarom de diverse personages in de gevangenis terecht gekomen zijn.
Mocht ik daar in het eerste seizoen nog een reden voor willen weten hebben, dan is die ondertussen al lang zoek want heel boeiend is het allemaal niet.
Inmiddels kabbelt het verhaal, voor zover er één is, gewoon rustig verder zodat het hele gebeuren voor mij een prima middel is geworden tegen slapeloosheid.
Misschien dat ik later nog wel even terug probeer op te pikken maar voorlopig ga ik toch wat anders kijken.