6.5
Helgoned geeft "Magnum, P.I. - Eerste aflevering " een 6.5.
Geschreven door Helgoned op 1 Oktober 2018.
2
0

Magnum, P.I. - Eerste aflevering

Na de uiterst succesvolle remake van Hawaii Five-0 pakt CBS nu de andere klassieker van het tropische eiland op voor een nieuwe versie: Magnum P.I. In de serie Hawaii Five-0 werden in de afgelopen seizoenen al diverse verwijzingen naar Magnum P.I. gemaakt. Acteur Larry Manetti, die in de originele serie een belangrijke rol speelde, trad in Hawaii Five-0 enkele malen op als zanger Nicky DeMarco. Ook de opvallende helikopter uit de originele serie was een paar keer te zien. Drie acteurs uit Hawaii Five-0 zullen zeker gastrollen vertolken in de nieuwe Magnum P.I. waaronder hoofdrolspeler Alex O’Loughlin.

[image-103257]

De eerste aflevering draagt de titel 'I saw the Sun Rise', dat een duidelijke verwijzing naar de originele klassieke tweedelige aflevering 'Did you see the Sun Rise?' is. Thomas Magnum (Jay Hernandez, Scandal) is een privé detective die opereert vanaf het landgoed van beroemde schrijver Robin Masters waar hij woont in het gastenverblijf. Naast zijn eigen opdrachten, verzorgt Magnum de beveiliging van het landgoed en doet soms klussen voor de steenrijke Masters. Deze klussen lopen via de beheerder van het landgoed Juliet Higgins (Perdita Weeks, The Tudors). Zij probeert Magnum in het gareel te krijgen en ervoor te zorgen dat de snelle bolides die hij leent heelhuids terugkeren in de garage van eigenaar Robin Masters.

Het verhaal van de eerste aflevering bevat vooral veel actie. Er zijn vuurgevechten, een HALO sprong en diverse achtervolgingen met auto’s en helikopters. Daarnaast worden de hoofdpersonen geïntroduceerd en van hun achtergrond voorzien. In de eerste aflevering blijft dit nog beperkt. In tegenstelling tot het origineel is Thomas Magnum van Latijns Amerikaanse origine, maar zijn afkomst blijft verder nog onbesproken in deze pilot. Magnum heeft in de marine gediend samen met zijn vrienden nachtclubeigenaar Rick (Zachary Knighton, Happy Endings) en helikopterpiloot Theodore ‘TC’ Calvin (Stephen Hill). Samen gaan zij op zoek naar de moordenaars van hun beste vriend Nuzzo (Domenick Lombardozzi, The Wire).

Magnum, P.I.
© NBC

Bij het schrijven van mijn recensie is het onvermijdelijk om steeds de vergelijking te maken met het origineel met Tom Selleck

Bij het schrijven van mijn recensie is het onvermijdelijk om steeds de vergelijking te maken met het origineel met Tom Selleck (momenteel te zien in de langlopende serie Blue Bloods). De serie probeert toch een eigentijdse draai aan het klassieke origineel te geven. Deze eerste aflevering past in ieder geval goed in het rijtje van andere actieseries van CBS. Ik vond het fraai hoe ze het beginthema gemoderniseerd en gestroomlijnd hebben. De actie vond ik prima gefilmd, de pilot is dan ook geregisseerd door de ervaren Justin Lin, de maker van vier Fast & Furious films. De personages blijven nog oppervlakkig, met name Juliet Higgins overtuigde nog niet. Zij is dan wel een ervaren ex-medewerker van de Britse geheime dienst, maar dat gegeven spat voor mij nog niet van het scherm. Wat wel duidelijk is, is dat de makers nu de mogelijkheid hebben gecreëerd om de relatie tussen Magnum en Higgins meer dan haat-liefde te laten zijn. Hoewel ik de nodige vraagtekens heb na het zien van deze eerste aflevering, ga ik de rest van de afleveringen ook bekijken, al was het maar uit nostalgische overwegingen.
Volg Magnum, P.I.
The Big Squeeze
The Big Squeeze