Lost is een Amerikaanse mysterieuze thrillerserie van de zender ABC. De serie ging in première op 22 september 2004.
Door een vliegtuigcrash stranden de overlevenden van vlucht 815 van luchtvaartmaatschappij Oceanic op een schijnbaar verlaten tropisch eiland. De schijn van verlatenheid verdwijnt al gauw. De overlevenden besluiten samen te werken, teneinde te overleven op het mysterieuze eiland, waar onder andere een monster van rook in de jungle schijnt te leven; waar een metalen luik iets onbekends afsluit in de ondergrond; en waar de zogenaamde "Anderen" (the Others) leven. Iedere aflevering vertelt iets over de achtergrond van één van de mensen op het eiland aan de hand van flashbacks, en toont waarom de verschillende personages zich op een bepaalde manier gedragen en hoe onderlinge relaties zich ontwikkelen, met deze mysterieuze verschijnselen op de achtergrond.
Wat een drama serie zeg, ik heb spijt dat ik midden seizoen 2 niet ben afgehaakt.
Degene die lost waren waren de schrijvers en konden geen kant meer op met het plot.
De laatste seizoenen waren echt niet door te komen
haha ja de schrijvers maakten er maar een potje van, zit halverwege seizoen 2 en erger me nu al kapot. Why? Because. <-- typisch antwoord van een Lost acteur
de eerste keer dat ik deze serie keek kon ik het laatste seizoen ook niet meer plaatsen hoor, ben toen afgehaakt maar ben nu weer opnieuw begonnen. Misschien dat het een 2e keer logischer lijkt mja ik vind het enorm laag van jou dat je anderen beoordeeld omdat ze het plot niet meer konden volgen. Ik hoop dat deze keer met kijken het wat duidelijker word, want ik vind het zeker wel een goede serie.. het is gewoon een mindfuck serie en dat iemand dat nou wel meteen snapt of niet heeft niks te maken met het niveau van een persoon.
Vanavond word er een aflevering van Lost uitgezonden in Amerika dat een soort samenvatting is. Morgen zal de eerste aflevering van seizoen 6 worden uitgezonden.
Paar jaar geleden gekeken via dvdbox. De aflevering eindigend met de vraag hoe het verder zal gaan: verslavend om te kijken. Spannende start, maar na seizoen 3 of 4 hadden ze beter een einde aan de serie kunnen brengen. De laatste paar seizoenen maken het erg verwarrend waar het nou eigenlijk echt om ging met alle plots daarnaast. De makers waren duidelijk de draad kwijt en zo lijken de laatste paar seizoenen in de knoop. Het einde vond ik helemaal zo van: "dit was het dan?".
Heb net het "laatste" deel van lost gezien.. Het is een raar einde, maar gelukkig komt er aankomende zondag nog een speciale aflevering zodat het, als het goed is, tot een echt einde komt!
In grote lijnen een goed verhaal, goede acteerprestaties en mooie beelden. Zit halverwege seizoen 2 via upc/my prime en ga me steeds meer storen aan de stompzinnige dialogen. Wat ik heb begrepen na wat googlen is dat het verhaal en de acteurs gaandeweg zijn aangepast en dat is helaas te zien. Bij deze serie zijn de schrijvers naar mijn mening de zwakste schakel. Jammer. Voor de pluspunten geef ik een 7 en denk niet dat ik het trek seizoen 2 uit te kijken.
WAUW wat een prachtig einde had dat zeg. Ik ben 1 van de weinig mensen die tevreden waren over het einde waarom 1 de meeste lost fans snapte het einde niet en daarom zeggen er toch nog sommige 6 jaar zonde van m'n tijd. 2 ze zijn kwaad omdat niet al hun antwoorden onthuld werden over mistery's enzo maar de belangrijkste zijn wel onthuld over de nummers en het monster en jacob en weet ik feel wat boeit dat wees tevreden zou ik zeggen. En 3 iedereen denkt nu nadat ze het einde hebben gezien dat iedereen dood is maar dat is niet zo ik kan niet toch niet zo goed uitleggen dus kijk het einde gewoon nog eens of iedrgeval de laaste 10 minuten dan dan wordt het mischien nog wat duidelijker voor iedereen.
@remco, hier is nog iemand die het een zeer goed einde vond! Echt een geweldige serie, heb voordat ik aan het laatste seizoen begon, alle seizoenen nog een keer gezien. Het laatste seizoen is echt goed en worden veel vragen opgelost, natuurlijk niet alles maar dat was ook onmogelijk als je er nog een verhaal van wou maken. Vind dat ze het erg goed hebben opgelost. :)
Degene die lost waren waren de schrijvers en konden geen kant meer op met het plot.
De laatste seizoenen waren echt niet door te komen