Lost is een Amerikaanse mysterieuze thrillerserie van de zender ABC. De serie ging in première op 22 september 2004.
Door een vliegtuigcrash stranden de overlevenden van vlucht 815 van luchtvaartmaatschappij Oceanic op een schijnbaar verlaten tropisch eiland. De schijn van verlatenheid verdwijnt al gauw. De overlevenden besluiten samen te werken, teneinde te overleven op het mysterieuze eiland, waar onder andere een monster van rook in de jungle schijnt te leven; waar een metalen luik iets onbekends afsluit in de ondergrond; en waar de zogenaamde "Anderen" (the Others) leven. Iedere aflevering vertelt iets over de achtergrond van één van de mensen op het eiland aan de hand van flashbacks, en toont waarom de verschillende personages zich op een bepaalde manier gedragen en hoe onderlinge relaties zich ontwikkelen, met deze mysterieuze verschijnselen op de achtergrond.
Mijn 1e serie waarin in verslaafd raakte.. serie's kijken was nooit mijn ding, dat is met de serie 'lost' veranderd.. wat een heerlijk avontuurlijk, knettervaag, mysterieuze thriller die je pakt en niet meer loslaat.. 1e 3 seizoenen op dvd voor een koopie in de schappen gekocht en werkelijk in 1 keer achter mekaar gekeken ergens rond 2007 toen bv netflix nog niet was.. niet in nederland iig.. ik was verslaafd en de serie had al een seizoen 4 maar nog geen 5 & 6.. helaas waren de vervolgen een stuk minder, het werd vager en vager naar het eind.. jmmr dat er niet meer series in dit genre zijn.. leftovers is er 1.. een aanrader ook.. met een duidelijke lost flavor..
Lost krijgt gemiddeld een 8 ..de 1e 3 seizoenen waren fenominaal, gemiddeld een dikke 9,5.. seizoen 4,5 en 6 gemiddeld een 6,5.. zoiezo een serie die ik nooit meer vergeet.. heerlijk !!
Prachtige serie!
Toen ik eraan begon had ik een totaal ander beeld van waar het ons naartoe zou leiden dan dat het uiteindelijk heeft gedaan.
Zeker de moeite waard om te volgen als je van complottheorieën en spanning houd!
De eerste 3 seizoenen waren verslavend, daarna niet zo super en het laatste seizoen hebben we alleen gekeken omdat we wouden weten hoe het af ging lopen maar we snappen nog niks van het hele verhaal. Na mate we de serie keken, werd het steeds vager.
Ik weet nog niet precies waarom maar ik vind het een spannende opbouwende serie. Ik vraag me elke aflevering meer en meer af hoe het verder bar lopen. Deze kijk ik zeker af. Tot het bittere einde.
Ik heb het ook net gezien en had daarna een beetje een gevoel van "tja...". En dat er nog een extra aflevering zou komen had ik ook wel verwacht - misschien dat ze daarmee nog wat extreem vage dingen proberen op te helderen maar al met al zul je in deze serie nooit elke mysterie opgelost zien en dat maakt Lost ook wel een beetje wat het is. Toch ga ik ook de karakters missen!
@maaike dan zou ik als ik jou was nogmaals de finale nog eens zien ik begreep hem veel beter toen ik hem voor de 2de keer zag maar ik vind hem echt absoluut de moeite waard.
Deze serie kan je nu ook terug vinden in Play More van provider Telenet weliswaar maar 5 seizoenen. Heb zojuist het eerste seizoen bekeken voor mij kwam alles wat traag op gang maar nu je alles wat beter begint te begrijpen is het goed volgen en spannend.
Seizoen 1 & 2 ware super goed, seizoenen 3 & 4 waren ok, maar de laatste 2 vond ik echt niet goed, veel te ingewikkeld. Kon na een tijdje totaal ni meer volgen en wou gewoon stoppen met kijken, het enigste dat mij deed verder kijken is het knappe acteerwerk, en gewoon willen weten hoe het afloopt.
Lost krijgt gemiddeld een 8 ..de 1e 3 seizoenen waren fenominaal, gemiddeld een dikke 9,5.. seizoen 4,5 en 6 gemiddeld een 6,5.. zoiezo een serie die ik nooit meer vergeet.. heerlijk !!