Gotham is een Amerikaanse misdaadserie van de zender FOX. De serie ging in première op 22 september 2014.
In deze Batman-prequel draait het vooral om de jonge jaren van detective James Gordon. Hij is nieuw bij de politie en moet meteen een grote moordzaak oplossen, namelijk die van de ouders van Bruce Wayne, die we later kennen als Batman. Gordon is één van de grootste vijanden van de criminaliteit. In Gotham zie je hoe hij van detective klimt tot commissaris van de politie en zie je welke omstandigheden personages als Catwoman, The Riddler en The Joker gecreëerd hebben.
Serie begint wat zwakjes, wordt daarna wel steeds beter en werkt zich naar een ijzersterk einde, alleen vindt ik het zelf erg jammer dat het een open einde is.
Wat jammer dat de serie is beeindigd, maar zo gaat het blijkbaar altijd met mooie series, en de rommel laten ze verder gaan, hoop dat ze zich zullen bedenken.
Gotham is verlengd voor een 5e seizoen, wat tevens het laatst seizoen zal zijn. Het seizoen gaat waarschijnlijk wel uit maar 13 afleveringen bestaan, maar das nog niet zeker.