Fargo is een Amerikaanse anthologieserie van de zender FX. De serie ging in première op 15 april 2014.
In deze ijzingwekkende true-crime misdaadserie, een originele bewerking van de gelijknamige Oscar-winnende speelfilm uit 1996, staat een volledig nieuw verhaal centraal, met een nieuwe moordzaak en nieuwe personages die allen verankerd zijn in de typische humor, de moord en de karakteristieke Minnesota zachtaardigheid en maniërismen die van de film een ware klassieker hebben gemaakt.
Verheug me nu alop een tweede seizoen! Vooral omdat de makers van plan zijn een groter geheel te creëren! Veel leuke verwijzingen naar de film, alleen vind ik het een beetje jammer van *SPOILER*
Lester, ik ha hem het liefst opgepakt zien worden, net als in de film met mr.lundergard gebeurde.
Met veel plezier seizoen 5 gekeken. Wat een ongelooflijk goeie serie is dit toch, ik snap niet hoe ze het iedere keer weer voor elkaar krijgen. Zo goed en tegelijkertijd slaat het nergens op... het is verslavend en nu maar weer hopen dat er snel een seizoen 6 komt...
damn... pas 2 eps van seizoen 3, maar ik zit er nu al weer helemaal in :). Tot nu toe is seizoen 1 nog steeds mijn favoriete seizoen, vooral omdat ik Thornton daar zo goed in vind, maar ook dit seizoen is tot nu toe weer geweldig :)
Aardige serie. Molly en Lester zijn mooie karakters, verder veel karikaturen. Plot is wat één-dimensionaal en einde is een afknapper. Geen kliffhanger, dus dat was het dan.
Serie 1 en 2 heb ik met veel plezier bekeken. Briljant gewoon! Helaas ga ik nu afhaken bij seizoen 3. In totaal 3 afleveringen gekeken, maar dit vind ik zo'n tegenvaller... jammer!
Morgen alweer de laatste aflevering van seizoen twee. Het was even inkomen, maar we zijn beloond met prachtige afleveringen en dan zeker de negende aflevering! De makers weten de kwalitieit hoog te houden en zo lang dat is, mogen ze van mij nog vele seizoenen maken!
Seizoen 3, valt me enorm tegen! Een hoop wazige types, waarmee je niet echt een connectie voelt. Halverwege gestopt. Seizoen 1 was top, daarna is het niveau ver teruggevallen. Jammer!
Dat je er niks van snapt kan ik je uiteraard niet mee helpen maar het waargebeurd mag je gerust met een hele grote korrel zout nemen hoor, en ik zal je ook zeggen waarom.
Het begint allemaal eigenlijk al met de gelijknamige film uit 1996 van Joël en Ethan Coen die hun film aanvingen met de legendarische woorden :
Quote
"This is a true story.
The events depicted in this film took place in Minnesota in 1987.
At the request of the survivors, the names have been changed.
Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred."
Unquote
Klinkt heel mooi maar was totaal verzonnen.
Wanneer men later dan toch eens de moeite heeft genomen om één en ander te checken bleek dat er in 1987 nooit een gebeurtenis in Minnesota heeft plaats gevonden die er ook maar enigszins op geleek.
Jaren later gaven de gebroeders Coen trouwens toe dat men het hele verhaal gewoon verzonnen had, en de inleiding van de film eerder als grap was bedoeld.
Het stadje Fargo ligt trouwens helemaal niet in Minnesota maar in North-Dakota....
Quote
Fargo is a comedy-thriller about a wacky kidnapping scheme that goes incredibly wrong. The brothers originally said it was based on a true story, but a New York Post "investigation" got the brothers to admit the story actually popped out of their heads.
Unquote
Voor de serie heeft men gewoon hetzelfde trucje herhaald, niet meer niet minder aangezien de halve wereldbol er nog steeds van overtuigd is dat de film waargebeurd was.
Wat niet wegneemt dat ik het een geweldige serie vind en dan vooral het tweede seizoen met een schitterende Kirsten Dunst in haar rol van Peggy Blumquist.
Bedankt voor je reactie!
We hebben nu afl. 1 van seizoen 2 gezien, maar vinden het vreselijk raar en snappen er dan ook niks van dat iedereen dit zo'n mooie serie vindt!?
tom als je een cijfer geeft met een waarde van 1 dan snap ik niet dat je er uberhaubt iets van gezien hebt. Als ik een 1 geef...wat in mijn ogen niet mogelijk is- dan heb ik maar zo'n 5 min gekeken.
misschien moet je meer dan 1 aflevering kijken voordat je een cijfer geeft en sowieso een 1 geven omdat het blijkbaar een serie van een te hoog niveau voor je is slaat al helemaal nergens op.
Slaat natuurlijk nergens op, maar ik ben in ieder geval geen schaap die alles maar leuk vindt wat anderen ook leuk vinden en daarom mag ik het ook een 1 geven!
Er zijn wel veel betere series dan deze!
Ik hou niet van politieseries zoals CSI, maar die ga ik dan niet meteen een 1 geven... Onderbouw waarom je een 1 geeft behalve dat je het niet snapt en het nergens op vind slaan (omdat je het niet snapt)
Lester, ik ha hem het liefst opgepakt zien worden, net als in de film met mr.lundergard gebeurde.