Dexter is een Amerikaanse misdaadserie van de zender Showtime. Dexter ging in première op 1 oktober 2006.
Dexter is gebaseerd op het boek: Darkly Dreaming Dexter van Jeff Lindsay. Dexter Morgan (gespeeld door Michael C. Hall) is forensisch onderzoeker bij de politie in Miami. Hij verloor zijn ouders toen hij drie was en sleept een mysterieus trauma mee: hij is zelf een seriemoordenaar. Zijn adoptievader, politieman Harry Morgan, herkende Dexters psychopathische neigingen en leerde hem zijn onweerstaanbare drang om mensen te vermoorden te kanaliseren. Dexter mag enkel mensen vermoorden 'die het verdienen': seriemoordenaars die door de mazen van het net glippen en op vrije voeten rondlopen. Van Harry heeft Dexter geleerd hoe hij zich in het dagelijkse leven normaal moet gedragen.
Ik ben het helemaal eens met useralex3415. Dit laatste seizoen boeit mij minder dat de voorgaande seizoenen. Je hebt geen idee waar ze naar toe willen ... Ik ben toch erg benieuwd hoe deze prachtige serie gaat eindigen ... zal het een happy ever after worden??
Haha ik probeerde het nog te voorkomen om spoilers te plaatsen maar nu staat het er toch nog :P
Maar vind het jammer dat series altijd afsluiten met een einde dat het toch nog verder kan gaan. ook al is het al even duidelijk dat het het allerlaatste deel is. Had juist zoiets van mooi einde en een echt einde, maar door die laatste scene houden ze het toch weer open
Mijn beoordeling is een zeven vanwege de afgelopen vier seizoenen. Hadden ze het maar op het hoge niveau van de eerste vier gehouden. Dit zou een bodem tien zijn geweest.
@Ralfsjam: ik zal het doorgeven aan de redactie, want per seizoen een cijfer geven is veel beter en representatiever voor de kwaliteit van een serie, denk ik. Ik denk dat dat ook een betere weergave geeft van de serie lijst en de rangschikking daarin
Een prima serie is net een goeie wijn... Zo nu en dan even laten rijpen ;)
Na 4 seizoenen vrij snel achter elkaar te hebben bekeken, was ik even klaar met Dexter. Maar nu ik eindelijk met seizoen 5 ben begonnen, ben ik blij dat ik nog 3 1/2 seizoen aan " nieuwe " afleveringen te gaan heb. Het is weer genieten.
Is dit een leuke serie om te volgen? Ik heb 3 afleveringen gevolgd alleen sprak het mij niet meteen aan. Ik heb geen idee waarom maar ik denk misschien omdat er bij elke aflevering wat anders gebeurd. Misschien binnenkort even weer oppakken..